شنبه ۱۳۹۲/۰۹/۰۲

دبير شوراي عالي قرآني استان قزوين تأکيد کرد:

قزوين، شهري پيشرو در جهت تجليل از حافظان قرآني

شهر قزوين با تلاش شوراي شهر و شهرداري در تجليل از حافظان قرآني پيشرو بوده است.

دبير شوراي عالي قرآني استان در دومين همايش تجليل از حافظان قرآني گفت: تلاش شورا و شهرداري قزوين در فراهم آوردن شرايط براي تجليل از حافظان قرآني ستودني است و قزوين جزو معدود شهرهايي است که به اين مهم روي آورده و اميدوارم اين رويه در ديگر شهرهاي استان و کشور تعميم پيدا کند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ مجيد وفاپور در اين برنامه افزود: هر کاري که انسان در زندگي خود انجام مي دهد اگر با دستورات و موازين قرآن همراه نباشد ناقص و ابتر خواهد ماند.

مدير شوراي قرآني سازمان فرهنگي ورزشي يادآور شد: در شوراي عالي قرآني به دنبال تقديم لايحه اي به شوراي قرآني شهرداري قزوين براي تصويب هستيم تا فعاليتهاي مربوط به حفظ، تفسير و تدبير در کلام وحي به صورت گسترده تر در شهر انجام گيرد.

وفاپور در ادامه با اشاره به اهداف مسئولان در تحقق اهداف و برنامه هاي قرآني در شهر افزود: با تشکيل شوراي قرآني در سازمان فرهنگي ورزشي، اعضاء بر اساس پيشنهادهاي اعلام شده از سوي حافظان تصميم گرفتند برنامه هاي منسجم تري را در دستور کار خود قرار دهند.

وي عنوان کرد: بايد در کنار انتقاد، طرح و پيشنهاد نيز ارائه داد و نگاهي همه جانبه به موضوعات مختلف داشت.

وي با اشاره برگزاري دومين دوره تجليل از حافظان قرآني عنوان کرد: آزمون اين دوره از 12 تا 14 آبان ماه با شرکت 374 حافظ قرآني در 468 جزء برگزار شد که در بين آنان حافظان قرآن از يک تا هفت جزء مشاهده مي شدند.

وفاپور اضافه کرد: طبق آمار، پذيرفته شدگان 68/62 دهم درصد بودند.

پايان پيام 

تصاویر مرتبط