سه‌شنبه ۱۳۹۹/۰۶/۰۴

درافشانی،معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

ویش«ما ملت امام حسینیم»سرلوحه برنامه های مدیریت شهری قزوین است

درافشانی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: پویش شهروندی «ما ملت امام حسینیم» سرلوحه اجرای اقدامات و برنامه‌های مجموعه مدیریت شهری در هفته فرهنگی قزوین است.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛محمد درافشانی سه شنبه شب در "آئین رونمایی از کتاب زندگینامه شهید قدرت الله چگینی و مستندهای تعزیه قزوین، شبیه نامه(تعزیه)، خیابان(سپه) و قزوین نما" و مراسم "تجلیل از معماران قدیمی مسجد ساز و تجلیل از پیرغلامان حسینی" که در عمارت شهرداری برگزار شد،افزود:امسال، سومین هفته فرهنگی قزوین با دهه اول ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تقارن یافته، در همین راستا تمامی برنامه‌های این هفته حال و هوای محرمی، حسینی و زینبی پیدا کرده است.

معاون شهردار افزود: امسال با صد افسوس، از وجود سردار عزیز و ارزشمند کشورمان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در بین خود، بی بهره ایم؛ اما تأکید و تعمیق بسیار داشته‌ایم که در فضاسازی‌ها، برنامه‌ها و سیاست گزاری‌های هفته فرهنگی، یاد و خاطره ارزشمند سردار بزرگ اسلام را زنده و پاینده نگاه داریم.

درافشانی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: پیر غلامان حسینی بیرق‌های عزای امام حسین (ع) را با نفس‌های خود زنده نگه داشته‌اند، آنان همواره باعث زنده نگه داشتن شور و شعور حسینی شده و می‌شوند.

وی، رونمایی از کتاب «شهد شهادت» زندگینامه شهید قدرت الله چگینی را از جمله برنامه‌های شاخص هفته فرهنگی قزوین برشمرد و گفت: شهید قدرت الله چگینی از شهدایی است که نقش معلمی را در زندگی برگزیده بود و رسالت خود را در راستای مبارزه با ظلم و ستم و فریاد علیه ظالمین به خوبی انجام می‌داد تا جایی که ضدانقلاب این روشنگری و مبارزه را تاب نیاورد و ایشان را به شهادت رساند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های دیگر امروز رونمایی از مستند تعزیه قزوین، خیابان سپه و قزوین نما است، تعزیه هنری است که در زنده نگه داشتن حماسه عاشورا نقش به سزایی دارد، مجموعه مدیریت شهری همواره جهت احیا و ماندگاری این هنر آئینی خود را موظف می‌داند، ساخت مستند تعزیه قزوین از جمله اقدامات شهرداری در این راستا است.

گفتنی است؛در پایان این مراسم از معماران قدیمی مسجد ساز و پیر غلامان حسینی به همراه تهیه کنندگان فیلم شبیه نامه «تعزیه»، مستند خیابان «سپه» و مستند قزوین نما تجلیل شد.

همچنین از کتاب «شهد شهادت» زندگینامه شهید قدرت الله چگینی رونمایی شد و از نویسنده این کتاب به همراه برادر و فرزند این شهید بزرگوار تجلیل و قدردانی شد.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط