دوشنبه ۱۳۹۲/۱۰/۳۰

وزيري‌نژاد، مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين:

مينودر قزوين، صاحب اولين مسجد کوچه محله‌اي شد

با هدف گسترش فضاهاي فرهنگي و مذهبي در تمامي نقاط شهر مساجد کوچه محله اي در قزوين ساخته مي‌شود که حسينيه مسلم ابن عقيل از جمله آنهاست.

 

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: با هدف گسترش فضاهاي فرهنگي و مذهبي در تمامي نقاط شهر مساجد کوچه محله‌اي در قزوين ساخته مي‌شود که حسينيه مسلم ابن عقيل از جمله آن‌هاست.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري‌نژاد افزود: با توجه به اينکه مناطق جديد ساز شهر در سه و دو دهه اخير همانند هسته مرکزي مسجد به تعداد زياد و قابل دسترس ساخته نشده است، شهرداري قزوين بر آن شده تا نسبت به گسترش فضاهاي فرهنگي در اين محدوده اقدام کند.
وي در آئين افتتاحيه اين حسينيه که همزمان با شنبه 28 دي ماه برگزار شد، ادامه داد: با توجه به اينکه در محدوده مرکزي شهر بيش از 90 مسجد قديمي و کهن وجود دارد شهرداري برآن شد تا در مناطق جديد ساز که هم اکنون از وجود بيش از 40 مسجد و حسينيه بهره‌مند است، توسعه فضاهاي فرهنگي و مذهبي را در دستور کار خود قرار دهد.
اين مسوول در توصيف ويژگي‌هاي مساجد کوچه_محله‌اي گفت: استفاده بهينه از فضاي شهري در راستاي ساخت مساجد و حسينيه‌هايي که در دسترس مردم هستند و فضايي کوچک و خودماني دارند از جمله ويژگي‌هاي اين گونه مراکز است.
وزيري‌نژاد خبر داد: ضمن برگزاري جلسات کار‌شناسي براي مکانيابي اينگونه مساجد در هفته آتي، از سال93 کار ساخت 10مسجد کوچه_محله‌اي در شهر قزوين آغاز مي‌شود و سال95 به اتمام مي‌رسد.
وي يادآور شد: کار ساخت حسينيه مسلم ابن عقيل با 900 متر زير بنا، داراي نمازخانه و زيرزمين در مي‌نودر (بلوار سيدالشهداء، خيابان نينوا) از اول مهر ماه امسال آغاز شده و مصادف با 17 ربيع الاول سال 93 به اتمام مي‌رسد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط