سه‌شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

درافشانی:

50 برنامه در چهارمین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی_نوروز 1400 در قزوین اجرا می‌شود

درافشانی معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: نوروز 1400، بیش از 50 عنوان برنامه فرهنگی، آموزشی و ورزشی در قالب چهارمین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در شهر قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ محمد درافشانی افزود: بسیاری از جشنواره‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز 1400 به دلیل بیماری کرونا لغو شد؛ اما برای تشویق مردم به پویش «در خانه بمانیم» چهارمین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی در فضای مجازی تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول با توجه به شیوع کرونا کودکان و نوجوانان مجبور به ماندن در خانه هستند، در همین راستا سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی  با تدارک ویژه برنامه های فرهنگی - آموزشی تلاش دارد تا ضمن ایجاد نشاط و شادابی زمینه سرگرمی و بروز خلاقیت کودکان و نوجوانان را در کنار والدینشان را فراهم کند.

وی اظهار کرد: بیشتر برنامه های جشنواره نوروزی 1400 به علت شیوع ویروس کرونا در فضای مجازی و برخی از آنها نیز به صورت خیابانی و در فضای باز با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

درافشانی به تشریح برخی از برنامه های نوروزی 1400 سازمان پرداخت و افزود: مسابقات «سایه بازی»،«پانتومیم با موضوع شهروندی» و  «عکاسی بهار در خانه» و «نگارش داستان کوتاه» از جمله مسابقاتی است که در راستای ایجاد نشاط و شادابی در شهروندان به صورت مجازی برگزار می شود.

این مقام مسئول افزود:همچنین اجرای «ویژه برنامه اتوبوس کتاب با حضور حاجی فیروز و اهدای کتاب به شهروندان» از دیگر برنامه هایی است با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

درافشانی از دیگر برنامه های نوروزی شهرداری قزوین را برپایی نمایشگاه شهری "قزوین موزه ای به وسعت یک شهر" (نصب تصاویر بناهای تاریخی و گردشگری شهر قزوین در تبلیغات شهری) برشمرد.

وی در ادامه از تولید مجموعه نماهنگ های "عیدانه" برای  نوروز امسال خبر  داد و گفت:معرفی گویش و لهجه های قزوینی و طنز قزوین در بهار 1400 از جمله این نماهنگ ها است که در فضای مجازی بارگذاری می شود.

 

وی ظهار کرد:اجرای «تئاتر خیابانی» از جمله برنامه هایی نوروزی است که در صورت مهیا شدن شرایط با توجه به شیوع ویروس کرونا با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

درافشانی از دیگر برنامه های نوروزی به اجرای کاروان عیدانه با استفاده از ظرفیت اتوبوس گردشگری» خبر داد و گفت: این برنامه در سطح شهر قزوین،محلات کم برخوردار و نواحی منفصل شهری با با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی در دو نوبت صبح و عصر برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: چیدمان سفره هفت سین در پنج بیمارستان و اهدای هدایا  به تعدادی از کادر درمان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی وپروتکل های بهداشتی از دیگر اقدامات سازمان در ایام نوروز می باشد.

وی در ادامه از اجرای «جشن بزرگ مجازی میلاد حضرت مهدی موعود(عج)در آغاز سده 1400 با حضور مولودی خوان کشوری» خبر داد و گفت: این ویژه برنامه در کانال ها و شبکه های اجتماعی پرمخاطب و تلویزیون های نصب شده در معابر پرتردد شهر پخش می گردد.

درافشانی از «مسابقه عکاسی شادانه»،«مسابقه کتابخوانی با عنوان یادت باشه»،«مسابقه مجازی رمز بهار ویژه نیمه شعبان»،«مسابقه تصویری 8 سین سلامت»،تولید مجموعه مستندهای معرفی آئین های نوروزی و جاذبه های غذایی کهن شهر قزوین و پخش در فضای مجازی» به عنوان دیگر برنامه های نوروزی نام برد.

این مقام مسئول افزود:برگزاری «مسابقات مهارتی» در کلیه رشته های ورزشی  اعم از رشته های طناب زنی ، روپایی ، رشته های رزمی و ...» از جمله برنامه های ورزشی نوروز 1400 است که در فضای مجازی برای عموم شهروندان برگزار و انتخاب برگزیدگان از سوی آرای مردمی انجام می شود.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه های ورزشی نوروز 1400 می توان به برگزاری پویش سراسری تندرستی و ورزشی ویژه عموم شهروندان اشاره کرد که در این پویش شهروندان می توانند در قالب خانواده، فرزندان،پدر و پسر به صورت چالشی؛حرکت های پلانک ، پرشی و....  را در قالب کلیپ ویدئوهای یک دقیقه ای به دبیرخانه این پویش ارسال کنند.

درافشانی خاطرنشان کرد: اجرای حرکات باستانی و مرشد خوانی ویژه نیمه شعبان در یکی از اماکن تاریخی یا فرهنگی از جمله برنامه های ورزشی است که در ایام نوروز اجرا می شود.

وی در خاتمه افزود: «فضاسازی و تبلیغات شهری تقاطع های غیرهمسطح و زیرگذرها» با طرح های نوروزی با موضوع ترغیب شهروندان به خانه ماندن، فضا سازی و تبلیغات شهری به مناسبت روز 13 بدر»‌ با هدف دعوت  شهروندان به ماندن در خانه در راستای قطع زنجیره انتقال ویروس از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط