شنبه ۱۳۹۳/۰۲/۰۶

وزيري نژاد، مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛

12 برنامه فرهنگي_ ورزشي با هدف ارج نهادن به مقام زن و مادر برگزار شد

به مناسبت گراميداشت ميلاد حضرت زهرا (س) و پاسداشت مقام مادر 12 برنامه فرهنگي و ورزشي در شهر قزوين اجرا شد.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين ضمن گراميداشت ميلاد حضرت زهرا (س) و ارج نهادن به جايگاه والاي مادران، از اجراي 12 برنامه ي مختلف فرهنگي و ورزشي در شهر و مراکز تحت مديريت خود، به مناسبت هفته زن خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد افزود: همه ساله، برنامه ها به شکل عمقي و محتوايي تدوين مي شوند و هدف آنها تبيين بخش کوچکي از کمالات و خصوصيات اخلاقي و رفتاري حضرت زهرا (س) در جامعه است.

وي با اشاره به امسال که از سوي مقام معظم رهبري سال اقتصاد و فرهنگ نامگذاري شده، افزود: لازم است تا تمام دستگاههاي فرهنگي يک بازنگري در اقدامات، اهداف و استراتژي خود داشته باشند تا بتوانيم در راستاي تحقق خواسته رهبري حرکت کنيم و عزم ملي در حوزه فرهنگ شکل بگيرد.

وزيري نژاد اظهار اميدواري کرد: برنامه ها و اهداف فرهنگي جزو دغدغه هاي مردم باشد و در اين زمينه ها با مسئولان همکاري داشته باشند.

اين مقام مسئول در ادامه به تشريح برنامه هاي تدوين شده پرداخت و ابتدا از نمايشگاه توانمندي هاي بانوان که در بوستان نرگس (بانوان) به همت سازمان فرهنگي و مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداري قزوين برپا شده، خبر داد.

مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي تصريح کرد: معرفي بانوان تلاشگر و توانمند در نهادهاي دولتي و غير دولتي، ايجاد فضاي فرهنگي و مشاوره رايگان براي بانوان شهر از جمله کارکردهاي اين نمايشگاه است.

وي ادامه داد: برپايي 22 غرفه در زمينه هاي مشاوره مذهبي و خانواده، فني و حرفه اي، محيط زيست، سلامت، عفاف و حجاب، نگهداري گياهان آپارتماني و ... در اين نمايشگاه که از 30 فروردين تا 4 ارديبهشت ماه فعاليت مي کند، در دستور کار قرار دارد؛ از سويي در اين برنامه ادارات و سازمانهاي مختلفي با شهرداري همکاري دارند.

اين مسئول همچنين از برپايي 14 نشست در 14 محله شهر پيرامون ترويج شيوه مادري مطابق با الگوي زندگي حضرت زهرا (س) خبر داد و تجليل از 14 مادر نمونه شهر قزوين را از ديگر برنامه هاي گراميداشت مقام زن و مادر برشمرد.

برگزاري "سومين جشنواره صبحانه سالم" با هدف تبيين نقش مادران در تغذيه و سلامت افراد خانواده و به ويژه فرزندان، برنامه ديگري بود که اين مسئول به آن اشاره کرد و افزود: همزمان با اول ارديبهشت ماه، بوستان بانوان ميزبان برگزاري اين برنامه که شعار آن "روز زن، توليد ملي و اصلاح الگوي مصرف" است، خواهد بود.

وزيري نژاد برپايي ششمين مرحله جشنواره سپاس را از ديگر برنامه هاي اين هفته معرفي کرد و ادامه داد: چهارم ارديبهشت ماه تجليل از اساتيد محجبه دانشگاه علوم پزشکي و دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در محل کار اين بانوان با شعار "روز زن، فرهنگ و هنر اسلامي و خود باوري" اجرايي مي شود.

وي گفت: دوم ارديبهشت ماه نيز سالن آمفي تئاتر فرهنگسراي بانو حضرت زهرا (س) ميزبان همايش مهارتهاي زندگي با هدف ايجاد نشاط و اميد به آينده در بين بانوان و به ويژه مادران است.

به گفته وزيري نژاد، برگزاري مسابقه طناب کشي ويژه مادران و دختران همزمان با يکشنبه 30 ارديبهشت ماه در پارک بانوان و مسابقات دارت و تيراندازي براي پرسنل بانوي شهرداري و همسران پرسنل مرد همزمان با 30 فروردين ماه و چهارم ارديبهشت ماه در سالن ورزشي کوثر و سالن آتش نشاني مينودر برگزار مي شود.

اين مسئول در رابطه با برنامه هايي که مراکز آموزشي سازمان اجرا مي کنند نيز گفت: مدير مراکز آموزشي سازمان به همراه مديران مراکز با مادران شهداء، جانبازان و آزادگان محله هايي که خانه هاي فرهنگ و فرهنگسراها قرار دارند ديدار و گفت و گو مي کنند و همچنين ديدار با معلمين پيشکسوت و بازنشسته اين محله ها نيز در دستور کار قرار مي گيرد. 

تصاویر مرتبط