شنبه ۱۳۹۳/۰۲/۲۷

حق شناس، معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار قزوين تأکيد کرد:

"مساجد" مهمترين پايگاه براي اجراي طرح محله ما

انتخاب مساجد به عنوان پايگاهي براي اجراي طرح محله ما از سوي سازمان فرهنگي ورزشي ستودني است.

معاون فرهنگي و اجتماعي شهردار قزوين گفت: به جرأت بايد تأکيد کرد که پايه و اساس طرح محله ما از سوي مسئولان سازمان فرهنگي بسيار زيبا و توانمند پي ريزي شده آنجا که مساجد محور اصلي اجراي اين برنامه ها معين شده اند.

به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ حامد حق شناس افزود: طرح محله ما در واقع ما را به گذشته پيوند مي زند، آنجا که کارکردهاي مسجد در گذشته را به صورت عيني و واقعي در مقابل ديدگان ما پديدار مي سازد.

وي با اشاره به چهار کارکرد مسجد از ديدگاه اسلام عنوان کرد: مسجد مرکزي براي دوست يابي، فراگيري علم و دانش و فنون جنگي، جنگ آوري و حل اختلافات بوده است ولي متأسفانه امروزه اين کارکردهاي مسجد به دست فراموشي سپرده شده است.

وي اضافه کرد: هر چه قدر بتوانيم به احياي کارکردهاي مساجد کمک کنيم در اجراي طرح محله ما موفق تر بوده ايم و در اين راه تعاملات و ارتباطات محله اي را نيز ضمن اجراي برنامه هاي مختلف آموزشي تقويت کرده ايم.

وي گفت: طرح محله ما اصالتهاي محله اي را پديدار مي سازد و چون سازمان فرهنگي ورزشي ويترين کار در حوزه اجتماعي محسوب مي شود بايد آنقدر در اين حوزه کار کند که مشارکت شهروندان در شهر را بروز و ظهور بيشتري دهند.

حق شناس بر تداوم اجراي اين طرح براي حل معضلات و مشکلات اجتماعي و ارتقاء سلامت جسمي و روحي شهروندان تأکيد کرد و گفت: حمايت شوراي اسلامي شهر قزوين و کميسيون فرهنگي از اين طرح و اختصاص بودجه مناسب براي اجراي آن نشاندهنده ي اهتمام شورا به اجراي طرح هاي مردمي در شهر است که اميدواريم تداوم يابد.

پايان پيام     

تصاویر مرتبط