شنبه ۱۳۹۳/۰۵/۱۱

حجت الاسلام قجر، رئيس ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين:

اقامه نماز جماعت مغرب در 6 بوستان‌ قزوين تا پايان فصل تابستان 93 ادامه دارد

برنامه‌هاي انجام شده در ماه مبارک رمضان امسال توسط ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين تشريح شد.

حجت الاسلام عباداله قجر، رئيس ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين گفت: بوستان‌هاي باراجين، ملت، ارکيده، ميرداماد، بانوان و پامچال مکان‌هايي بودند که در ماه مبارک رمضان نماز جماعت مغرب و عشاء در طول ماه مبارك رمضان برگزار شد.

به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ حجت الاسلام قجر افزود: هدف از اين اقدام در ماه مبارک رمضان ترويج فرهنگ نماز در جامعه بوده و از آنجايکه ماه رمضان ماه بندگي و عبادت خداست، بايد آثار آن در شهر نمود داشته باشد.

اين مسئول همچنين با اشاره به نامگذاري امسال که از سوي مقام معظم رهبري اقتصاد و فرهنگ تعيين شد، بر پر رنگ اجرا کردن کارهاي فرهنگي و مذهبي تأکيد کرد و لازمه ي تحقق اين شعار را با اجراي کارهاي اينچنيني ميسر دانست.

وي افزود: تجربه موفق سازمان فرهنگي ورزشي در سال قبل با برپايي نماز جماعت در تعدادي از بوستان‌هاي سطح شهر، شهرداري را بر آن داشت تا نسبت به تکرار اين تجربه در سال جاري اقدام کند.

قجر همچنين دليل انتخاب بوستان‌هاي ياد شده را فقدان مسجد در محله هايي که اين بوستان ها واقع شدند اعلام کرد و گفت: با توجه به اينکه در سال قبل استقبال خوبي از اين طرح شد امسال با کمي تغيير در انتخاب بوستان ها دوباره اين طرح اجرا شد که بوستان ملي باراجين نيز به ليست بوستان‌ها اضافه شد.

رئيس ستاد اقامه نماز شهرداري قزوين در پايان افزود: نماز جماعت يک ساعت پس از افطار اقامه شد و پاسخ به سوالات شرعي و مسابقه نماز نيز از ديگر برنامه هاي تدوين شده بود.

وي ادامه داد: همچنين اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در اول وقت شرعي تا پايان فصل تابستان ادامه دارد.

 

قجر بيان کرد: از ديگر برنامه هاي ماه مبارک رمضان در سال جاري حضور در سازمان‌ها و معاونت ها و شهرداري قزوين براي تصحيح اقامه نماز کارکنان شهرداري قزوين بود که به صورت فراگير اجرا شد و استقبال خوبي در اين زمينه صورت گرفت.

 

وي گفت: همچنين امسال با همکاري سازمان آموزش و پرورش براي 500نفر از روزه اولي ها جشن گرفته شد.

 

پايان پيام

تصاویر مرتبط