شنبه ۱۳۹۳/۰۵/۲۵

لاريجاني، رئيس مجلس شوراي اسلامي:

سلوک سيد آزادگان وحدت فکري و عملي جامعه را درپي دارد

رعايت سلوک و منش سيد آزادگان موجب تحول و اتحاد در جامعه ي امروز مي‌شود.

 

رئيس مجلس شوراي اسلامي در آئين گراميداشت سيد آزادگان، سلوک و تواضع سيد علي اکبر ابوترابي، آن حکيمِ حليم را موجب وحدت فکري جامعه در زمان حيات وي دانست و مسئولان و مردم را به تبعيت از اين منش براي اتحاد در کشور، تشويق کرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ علي لاريجاني افزود: اگر در حوزه‌ي سياست، تند روي اخلاقي رواج يابد ديگر نمي توان جلوي شيوع آنرا در جامعه گرفت، آن وقت است که اختلافات بيشتر شده و کشور دچار به هم ريختگي مي شود.
وي تأکيد کرد: سيد ابوترابي شخصيت برجسته و ممتاز کشوري است که بايد براي انقلاب تازه بماند، خاطراتش در رسانه ها تکرار و در کتابها نوشته شود، چراکه ايرانيان و حتي عراقي ها از او تعريف مي کنند و منش وي، الگوي زندگي فردي و اجتماعي است.
لاريجاني در ادامه با زنده نگاه داشتن ياد و خاطره تمامي آزادگاني که به درجه ي شهادت نائل آمدند، ادامه داد: شايد در تاريخ کشورها کمتر دوراني پيدا شود که رجال مصممي براي تحقق يک آرمان و فکر در صحنه هاي حساس نقش آفريني کرده باشند ولي اين مهم در انقلاب اسلامي ايران و دوران دفاع مقدس بسيار ديده شده است.
وي ادامه داد: برخي کشورها که داراي منابع و تاريخ عظيمي هستند، در عالم سياست نقش آفرين نبوده و نيستند ولي ايران از ادوار و افراد تاريخ سازي بهره مند است، افرادي همچون سيد علي اکبر ابوترابي که حيات ايجاد کردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به ايدئولوژي ها و مکتبهاي اعتقادي در دنيا که درنده خويي و وحشيگري را رواج مي دهند، يادآورشد: تفکر اسلامي که امام خميني (ره) آنرا اسلام ناب محمدي ناميدند توانست در دنيا افرادي مانند رهبر کبير انقلاب، شهيدان، جانبازان و آزادگاني همچون علي اکبر ابوترابي را تربيت کند.
رئيس قوه مقننه با اشاره به رفتار و ويژگي هاي اخلاقي سيدآزادگان و ارتباط آن با عصر حاضر، افزود: ايمان، معرفت و حکمت اسلامي در رفتار ابوترابي موج مي زد و تقوي در عمل وي جريان داشت و نهان و آشکارش فرقي نداشت.
وي دليل موفقيت ابوترابي را در استفاده ي درست وي از زندگي و حتي دوران اسارتش اعلام کردو گفت: ابوترابي در ابتدا با خداوند صادق بود و به گفته ي مرحوم آيت ا... بهجت، هر کس که با خدا رابطه ي خوبي داشته باشد، ارتباطش با مردم درست مي شود.
لاريجاني در ادامه با اشاره به ديگر ويژگي هاي ابوترابي در توجه به نماز اول وقت و صبر و استقامت، يادآورشد: توجه به نماز را بايد اصل زندگي و امور دانست، نکته اي که در جامعه ي ما رواج ندارد و نبايد نماز را به خاطر جلسات و ديگر کارها به تعويق انداخت چراکه مسلک و هدف اسلام ناب محمدي نيست.
وي اضافه کرد: صبر و استقامت ابوترابي و ترويج اين روحيه در بين ديگر اسرا را نبايد از ياد برد، ويژگي که در جامعه ي امروز براي تحقق آرمانها در برابر دشمنان نيازمنديم.
لاريجاني با تأکيد بر عدم رواج گُمان سوء به ديگران در جامعه و سخني از حضرت علي(ع) در اين رابطه، عنوان کرد: بايد ياد گرفت که هر سخن سوء را براحتي نپذيرفت چراکه بسياري از مشاجرت ها در کشور با جدي گرفتن ظن و گمانها ايجاد مي شود.
رئيس قوه مقننه با اشاره به تشکيل هشت ميليون پرونده قضايي در سال اضافه کرد: افزايش نزاع خانوادگي و اجتماعي و مسائل اقتصادي در جامعه تربيت اخلاقي را زير سؤال مي برد و اگر افراد زندگي نامه سيد آزادگان و خاطراتي که ديگران از وي دارند را مرور کنند و از آن پند گيرند، مي بينند فکر اسلامي، اخلاق و تواضع سرلوحه زندگي اين آزاده بود.
وي با گريزي به گذشته، پافشاري ايران بر استقلال سياسي را رمز پيشرفت کشورمان تا به امروز دانست و افزود: ايران تنها کشور آبرومند در منطقه است و يکه تاز از ملت مظلوم فلسطين حمايت مي کند و نتيجه ي اين دفاع، ياري رساندن خداوند به ايران در بسياري مواقع حساس بوده است.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحريم ها و فشارهاي سياسي که از سوي کشورهاي زورگو به ايران تحميل مي شود، ادامه داد: مسلمان کُشي و رقابت بي معني کشورها در منطقه خاورميانه، همان دقل کاري دشمن است که به اختلافات داخلي ايران نيز دامن مي زند.
وي افزود: دشمنان از ما مي خواهند مواضع خود را در رابطه با فلسطين تغيير دهيم و اين بدان معني است که آنهاتنازع استراتژيکي با ما دارند.
اين مقام مسئول توجه به اجراي اقتصاد مقاومتي را کليدي براي مقاوم شدن کشور در برابر شگردهاي دشمن اعلام کرد و با تأکيد بر رفع مشکلات اقتصادي مردم، ادامه داد: بسياري از کارخانه هاتعطيل شدند و قادر به ايجاد شغل نيستند، بايد از اين رکود با توجه به اقتصاد مقاومتي بيرون رفت و به پويايي رسيد.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط