دوشنبه ۱۳۹۳/۰۶/۰۳

وزيري‌نژاد، مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين خبر داد؛

چهارمين جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب‌بازي و پيش‌بيني 100 هزار نفر بازديد کننده

چهارمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز از پنج شنبه 6 شهريور به مدت 10 روز در مجموعه تاريخي فرهنگي سعدالسلطنه قزوين آغاز مي‌شود.

 

سعيد وزيري‌نژاد، مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت: طي سه دوره برگزاري جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب‌بازي کودکان ديروز و امروز قريب 300 هزار نفر از قزوين، گردشگران داخلي و خارجي از جشنواره بازديد کردند و پيش بيني مي‌شود حداقل 100 هزار نفر مخاطب جشنواره امسال باشند.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ سعيد وزيري نژاد افزود: خوشحاليم در سالي که بنام اقتصاد و فرهنگ نامگذاري شده جشنواره اي برگزار مي شود که دغدغه‌ها و خواسته هاي مقام معظم رهبري را در مورد برخي مسائل فرهنگي و به ويژه احياي بازي ها و اسباب بازي هاي بومي و محلي جامه ي عمل مي پوشاند.
وي اضافه کرد: رهبر انقلاب اين توصيه ها را به خاطرترويج بي رويه ي اسباب بازي هاي غربي و تأثير منفي که بر روح و روان کودکان مي گذارند و سبک زندگي آنها را تغيير مي دهند، بيان نمودند.
وزيري نژاد در ادامه يکي از اهداف اين برنامه را آشنايي کودکان و نوجوانان با آثار تاريخي شهر و به ويژه سعدالسلطنه مي دانست، فراهم آوردن فضايي شاد براي آنها را از تفاوتها و ويژگيهاي خاص اين جشنواره در مقايسه با سالهاي قبل اعلام کرد.
وي به بخش بين الملل جشنواره اشاره داشت که اسباب بازي‌هاي قديمي ديگر کشورها از جمله ترکيه، پاکستان، استراليا، مولداوي در کنار اسباب بازيهاي قديمي کهن شهرمان به نمايش گذاشته مي شود و در کنار آن، بازيهاي بومي اين کشورها اجرا و شناسانده مي شود.
اين مسئول از آموزش‌هاي شهروندي به کودکان در فضاي 760 متر مربعي از حياط بهشتيان خبرداد که در اين فرصت مباحثي همچون ترافيک، تفکيک زباله از مبدأ، فضاي سبز، محيط زيست، هويت شهري و گردشگري به کودکان با استفاده از شيوه هاي خاص و کودکانه آموزش داده مي شود.
وي به همزماني جشنواره با دهه کرامت اشاره کرد و از اجراي جشنواره فرهنگ رضوي ويژه کودکان و نوجوانان خبرداد و افزود: با ايجاد هشت غرفه و اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري بچه ها را با شخصيت امام رضا (ع) اُنس بيشتري خواهيم داد.
مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي همچنين گفت: بخش "آرزوهاي آسماني" براي کودکان يتيم و بي سرپرست ايجاد مي شود، در اين بخش آرزوهاي کودکان و خواسته هاي آنها از مسئولان به همراه اسم و آدرسشان مکتوب شده و به صورت پاکت آرزو درمي آيد تا ضمن بازديد مسئولان از جشنواره اين پاکت‌ها براي رسيدگي به خواسته‌هاي کودکان در اختيارشان قرار داده شود.
وي در ادامه برگزاري دو سالانه خوشنويسي قزوين در محل برپايي جشنواره بازي را موجب رونق دوچندان جشنواره چهارم دانست و تأکيد کرد: در اين فرصت مردم و به ويژه کودکان با هنر خوشنويسي به عنوان يکي از مهمترين شاخصه ها و توانمندي هاي شهرمان بيشتر آشنا مي شوند.
وزيري نژاد اضافه کرد: حضور اساتيد بنام خوشنويسي کشور در دوسالانه و آشنايي آنها با جاذبه هاي تاريخي قزوين و مجموعه تاريخي سعدالسلطنه در کنار اجراي برنامه هاي ويژه براي آشنا شدن کودکان با خط خوشنويسي، برپايي نمايشگاه و اجراي زنده خوشنويسي ازجمله اين برنامه ها خواهد بود.
وي در ادامه از اجراي قريب 80 برنامه هنري در طول 10 روز جشنواره توسط گروههاي مختلف هنري، تئاتر عروسکي ملي و استاني در زمينه کودکان خبرداد و گفت: اجراي مسابقه محله، گروههاي فيتيله ها، خان بابا، حامي، شهر فرنگ و دايي چپول از گروههاي هنري هستند که در اين جشنواره نقش آفرينند.
وي با بيان اينکه برنامه هاي مختلف بازي و سرگرمي براي کودکان تدارک ديده شده است، ادامه داد: قريب 100 غرفه خدماتي، هنري، فرهنگي، نمايشگاهي، بازي و خريد پيش بيني شده که اميدواريم فضاي پر نشاط و شادي را براي کودکان در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد فراهم آوريم تا براي درس و مدرسه آماده شوند.
اين مسئول با اشاره به آغاز تبليغات جشنواره از شنبه اول شهريور ماه در اتوبان قزوين_تهران، قزوين_رشت، قزوين_تاکستان و قزوين_زنجان گفت: بيلبوردهاي جشنواره در عوارضي ها و پوسترها و بنرهاي تبليغاتي در داخل شهر اطلاع رساني شدند و از ظرفيت راديو شهر، سايت اينترنتي و پورتال شهرداري و سازمان فرهنگي، مطبوعات و خبرگزاري ها نيز بهره مندي شده است.
مدير عامل سازمان فرهنگي ورزشي يادآورشد: جشنواره امسال با صرفه جويي حدود 50 درصدي هزينه ها نسبت به سالهاي قبل برگزار مي شود ولي از کيفيت کار چيزي کم نشده و جشنواره اي بسيار فاخر و ارزشمند سرلوحه کار شوراي شهر، شهرداري قزوين و سازمان فرهنگي ورزشي قرار گرفته است.
وي ادامه داد: جذب قريب 100 ميليون تومان اسپانسر در قالب وجه نقد، خدمات و کالا حاصل تلاش همکاران سازمان فرهنگي ورزشي است که ازجمله ويژگي هاي مهم جشنواره امسال را در حوزه مسائل مالي محسوب مي شود.
اين مسئول از انديشيده شدن تمهيدات لازم در کاهش بار ترافيکي خيابان امام خميني (ره) در روزهاي فعاليت جشنواره خبرداد و گفت: دوطرفه کردن خيابان و انتخاب پارکينگ اين مسير به عنوان پارکينگ اختصاصي جشنواره بازي و اسباب بازي با همکاري شوراي ترافيک شهرستان قزوين تحقق مي يابد.
وي از شهروندان درخواست کرد براي کاهش و يا به وجود نيامدن مشکلات ترافيکي احتمالي، تا حد ممکن در محدوده برگزاري جشنواره بازي (ميدان آزادي تا چهارراه بازار) از وسايل نقليه عمومي کمتر استفاده کنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط