پنجشنبه ۱۳۹۳/۰۶/۰۶

با حضور مسوولان استاني و شهري صورت گرفت؛

آغاز به کار چهارمين جشنواره بين‌المللي بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز

چهارمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز به مدت 10 روز در مجموعه تاريخي فرهنگي سعدالسلطنه قزوين آغاز به کار کرد.

 

چهارمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز به مدت 10 روز در مجموعه تاريخي فرهنگي سعدالسلطنه قزوين با حضور مسوولان استاني و شهري آغاز به کار کرد.
به گزارش اداره روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري قزوين؛ چهارمين جشنواره بين المللي بازي و اسباب بازي و اسباب بازي کودکان ديروز و امروز با حضور معاون استاندار قزوين، شهردار قزوين، اعضاي شوراي شهر و ساير مسوولان استاني و شهري آغاز به کار کرد.
در اين جشنواره اسباب بازي‌هاي قديمي ديگر کشورها از جمله ترکيه، پاکستان، استراليا، مولداوي در کنار اسباب بازيهاي قديمي کهن شهرمان به نمايش گذاشته شده است و در کنار آن، بازيهاي بومي اين کشورها اجرا و شناسانده مي‌شود.
بر اساس اين گزارش؛ همچنين در اين جشنواره آموزش‌هاي شهروندي به کودکان در فضاي 760 متر مربع در حياط بهشتيان انجام خواهد شد و مباحثي همچون ترافيک، تفکيک زباله از مبدأ، فضاي سبز، محيط زيست، هويت شهري و گردشگري به کودکان با استفاده از شيوه هاي خاص و کودکانه آموزش داده مي شود.
بر اساس اين گزارش؛ در اين جشنواره با ايجاد هشت غرفه و اجراي برنامه هاي فرهنگي و هنري بچه ها را با شخصيت امام رضا (ع) اُنس بيشتري پيدا خواهند کرد.
در اين گزارش آمده است؛ در اين جشنواره بخش "آرزوهاي آسماني" براي کودکان يتيم و بي سرپرست ايجاد شده است و در اين بخش آرزوهاي کودکان و خواسته هاي آنها از مسئولان به همراه اسم و آدرسشان مکتوب شده و به صورت پاکت آرزو درمي آيد تا ضمن بازديد مسئولان از جشنواره اين پاکت‌ها براي رسيدگي به خواسته‌هاي کودکان در اختيارشان قرار داده شود.
دو سالانه خوشنويسي قزوين در محل برپايي جشنواره بازي برگزار مي شود و در اين فرصت مردم و به ويژه کودکان با هنر خوشنويسي به عنوان يکي از مهمترين شاخصه‌ها و توانمندي هاي شهرمان بيشتر آشنا مي‌شوند.
گفتني است؛ قريب 80 برنامه هنري در طول 10 روز جشنواره توسط گروههاي مختلف هنري، تئاتر عروسکي ملي و استاني در زمينه کودکان اجرا خواهد شد و اجراي مسابقه محله، گروه‌هاي فيتيله ها، خان بابا، حامي، شهر فرنگ و دايي چپول از گروههاي هنري هستند که در اين جشنواره نقش مي‌آفرينند.
در اين جشنواره قريب 100 غرفه خدماتي، هنري، فرهنگي، نمايشگاهي، بازي و خريد پيش بيني شده است.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط