شنبه ۱۳۹۳/۰۶/۰۸

lمجدآرا، رئيس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني در قزوين:

ورزش همگاني در کشور توسعه مي‌يابد

با الگو گيري از آنچه که در پايتخت پياده روي جهان صورت ميگيرد،ورزش همگاني در کشور توسعه پيدا مي‌کند.

 

رئيس فدراسيون ورزش‌هاي همگاني در همايش بزرگ پياده روي خانواده قزوين با اشاره به شعار امسال اين فدراسيون که" ورزش همگاني مديريت همگاني مي طلبد" اعلام شد، از تمهيدات صورت گرفته در گسترش ورزش همگاني در شهرهاي مختلف کشور خبرداد.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين؛ علي مجد آرا افزود: همه ي مسئولان کشور در قوه ي مجريه و به ويژه مقام معظم رهبري بر گسترش ورزش همگاني در کشور تأکيد دارند.
وي اضافه کرد: بر اين اساس، وزير ورزش و جوانان و معاونت توسعه ورزشهاي همگاني اين وزارت خانه ترتيبي اتخاذ نمودند تا همه ي فدراسيونهاي ورزشي تا پايان سال همايشهايي در توسعه ورزش همگاني برگزار کنند.
مجد آراخبرداد: براي اولين بار 10 درصد به بودجه فدراسيونهاي ورزشي در راستاي توسعه ورزش همگاني افزوده شد و قرار است 8 استان کشور به صورت پايلوت اماکني را به تحقق ورزش همگاني اختصاص دهند.
رئيس فدراسيون ورزشهاي همگاني همچنين گفت: از سال آتي همه ي استانها موظفند در ورزشگاهها ساعتهايي را به انجام ورزشهاي همگاني اختصاص دهند.
اين مقام مسئول ضمن ابراز خرسندي از همزماني اين همايش با دهه کرامت و هفته دولت، تأکيدکرد: اگر ورزش همگاني همه روزه و اجباري در تمامي وزارتخانه ها و ادارت دولتي انجام شود تا حد زيادي به گسترش اين فرهنگ در جامعه کمک خواهد کرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به فوايد ورزش در جسم و روح انسان اشاره کرد و گفت: افزايش طول عمر و اميد به زندگي، کاهش امراض و بيماري هاي کليوي و نشاط جسمي و روحي از جمله نتايج ورزش است که اگر در کنار تغذيه سالم در زندگي انجام شود تايج خوبي درپي خواهد داشت.
همايشهاي پياده روي به صورت هفتگي در قزوين برگزار شود
در ادامه مراسم ايوب رحيمي معاون سياسي و امنيتي استاندار قزوين ضمن گراميداشت دهه کرامت، هفته دولت و روز قزوين، ياد و خاطره شهيد رجايي و باهنر را گرامي داشت و گفت: ورزش در سلامت جسم و روح آدمي اثرگذار است و حتي مي تواند از بروز بسياري معضلات اجتماعي جلوگيري کند.
وي افزايش تعداد همايشهاي پياده روي را با همکاري مردم و مسئولان ميسر دانست و بر برپايي هفتگي همايشهاي پياده روي به جاي برگزاري در هر فصل تأکيد کرد.
وي با اشاره به مشارکت پرشور قزويني ها در همايش پياده روي خانواده، به جوايز اين همايش 14 سفر زيارتي به مشهد مقدس را نيزاضافه کرد.
گفتني است در همايش بزرگ پياده روي خانواده که همزمان با دهه کرامت برگزار شد، خادمين حرم مطهر امام رضا (ع) پرچم مرقد امام رئوف را در همايش به نمايش درآوردند و مولودي خواني و قرائت دعاي خاصه اين حضرت از ديگر برنامه هاي خادمين حرم رضوي بود.
پايان پيام
 

 

تصاویر مرتبط