چهارشنبه ۱۳۹۳/۰۸/۰۷

وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري خبر داد؛

نصب 400 تيربرد در شهر قزوين به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم

با هدف فضاسازي شهر قزوين به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم و عزاداري سيدالشهدا(ع) سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين نسبت به نصب 400 تيربرد با محوريت محرم در سطح شهر اقدام کرده است.

 

سعيد وزيري‌نژاد، مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين گفت:با هدف فضاسازي شهر قزوين به مناسبت فرا رسيدن ماه محرم و عزاداري سيدالشهدا(ع) اين سازمان نسبت به نصب 400 تيربرد با محوريت محرم در سطح شهر اقدام کرده است.
به گزارش روابط عمومي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين، وزيري نژاد افزود: با توجه به اهميت ماه هاي محرم و صفر براي شيعيان که يکي از بزرگ ترين حوادث تاريخ اسلام در آن ها رخ داده است، اين سازمان برنامه هاي ويژه اي را براي برگزاري هرچه بهتر اين مراسم در سطح شهر اجرا مي كند.
وي ادامه داد: يکي از مهم ترين اهداف و برنامه هاي اين سازمان اصلاح رفتارهاي ناهنجار اجتماعي براي عزاداري از جمله رعايت نكردن نظافت شهري در اين ايام است که بايد با توجه به تأکيد اسلام و مذهب تشيع به موضوع پاکيزگي، متناسب با يک جامعه اسلامي ساماندهي و اقدام شود.
وزيري نژاد به  استفاده بي رويه ظروف يک بار مصرف توسط شهروندان در اين ايام اشاره و تصريح کرد: استفاده بي رويه از ظروف يک بار مصرف موجب افزايش آلودگي و به هم خوردن نظم و پاكيزگي شهر در اين ايام مي شود که درخور يک جامعه اسلامي نيست.
وزيري نژاد افزود: آلودگي هايي که پس از عزاداري در معابر شهر مشاهده مي شود موجب انعکاس و تعبير نادرست رسانه هاي غربي از دين مبين اسلام شده و مديريت شهري بايد در راستاي ترويج فرهنگ شهروندي براي جلوگيري از بروز اين ناهنجاري ها در سطح شهر اقدام کرده و از صرف هزينه هاي مضاعف براي پاکسازي محيط شهري جلوگيري کند.
اين مسئول فضاسازي شهر براي اين ايام را از مهم ترين اقدامات اين سازمان دانست و خاطر نشان کرد: نصب 400 تيربرد در نقاط مختلف شهر و در اختيار قرار دادن فضاي تبليغاتي رايگان به هيأت ها از اقدامات اين سازمان براي فضاسازي مناسب در ايام سوگواري اباعبداله الحسين (ع) است.
وي از تشکيل ستاد ساماندهي تسهيلات محرم خبر و ادامه  داد: اين ستاد متشکل از نيروي انتظامي، سازمان هاي تبليغات، آتش نشاني، زيباسازي، پسماند، فرهنگي- ورزشي و اداره کل ارشاد اسلامي است که با هدف تسهيل در تردد مسئولين هيأت ها، ارائه خدمات متمرکز توسط دستگاه هاي مختلف و صدور کليه مجوز هيأت ها تشکيل شده و در سازمان فرهنگي -  ورزشي شهرداري مستقر است.
وزيري نژاد مساعدت به هيئت هاي مذهبي در سطح شهر را از ديگر اقدامات اين سازمان برشمرد و گفت: همکاري با هيأت هاي مذهبي در راستاي برگزاري هرچه باشكوه تر اين مراسم، همکاري در برگزاري ويژه برنامه تاسوعاي حسيني، تهيه مكان و تجهيز سيستم صوتي از ديگر برنامه هاي اين سازمان مي باشد.
وي از برگزاري پنجمين همايش سالانه همياران محرم خبر و ادامه داد: اين همايش براي استفاده از توانمندي هاي مردمي براي  برقراري نظم و هماهنگي بيشتر ميان دسته هاي عزاداري برگزار مي شود که در اين همايش 3 نفر از اعضاي هيأت ها انتخاب و با پوشيدن لباس  مخصوص نقش هماهنگ کننده ميان نيروي انتظامي، شهرداري و هيأت هاي خود را به عهده دارند.
وزيري نژاد افزود: يکي ديگر از برنامه هاي اين سازمان برگزاري جلسه توجيهي سالانه با مسئولين هيأت هاي مذهبي به منظور توجيه آنها با محوريت نظافت شهري و کمک به اصلاح رفتار اجتماعي شهروندان است.
وي به برپايي 10 نمايشگاه در سطح شهر به مناسبت فرا رسيدن اين ماه اشاره و خاطرنشان كرد: اين نمايشگاه ها در 10 مسجد شهر با محوريت آشنايي شهروندان با موضوع آلودگي شهري و نظافت در ايام سوگواري با ارائه عکس از عزاداري سال هاي گذشته در سطح شهر آماده بازديد عموم است.
اين مسئول به ارسال فيلم ساخته شده از معضلات شهري در ماه هاي محرم و صفر براي پخش از سيماي استان اشاره و عنوان كرد: به منظور فرهنگسازي موضوع توليد زباله و اصلاح عادات و رفتار هاي نادرست اجتماعي شهروندان، در اين ايام اين فيلم براي پخش از سيماي استان ارائه شده است.
وزيري نژاد اختصاص کيسه هاي زباله، نصب مخازن جمع آوري زباله و کپسول آتش نشاني را از ديگر برنامه هاي اين ماه عنوان و بيان كرد:  اين اقدام در راستاي جلوگيري از آلودگي هاي ناشي از تجمع شهروندان و دسته هاي عزاداري و تأمين امنيت عزاداران صورت مي گيرد.
وي استفاده مسئولين هيأت ها از راديو شهر براي تبيين دغدغه هاي مجموعه  مديريت شهري را امري مؤثر در ترويج فرهنگ شهروندي دانست و تصريح کرد: مسئولين هيأت هاي مذهبي شهر به مدت 10 روز و هر روز 10 دقيقه در راديو شهر از دغدغه هاي مديريت شهري براي برگزاري بهتر اين مراسم براي شهروندان صحبت مي کنند.
پايان پيام

 

تصاویر مرتبط