چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۹/۰۳

با مشارکت سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین

یادواره شهدای کوی شیخ آباد در محله سعدی قزوین برگزار شد

یادواره شهدای کوی شیخ آباد با مشارکت سازمان فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در محله سعدی، مسجد احمد بیگ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین؛ آیت اله عابدینی،امام جمعه قزوین در این مراسم گفت: مسجدی ها، حلقه های میانی هستند که در جامعه اثرگذار هستند و این خدماتی که شما به مردم انجام می دهید، جوانمردی است.

آیت اله عبدالکریم عابدینی با تاکید بر اینکه مساجد ظرفیت های بسیار بالایی دارند،افزود: مساجد هر روز کارایی خود را بیش از پیش پیدا می کنند،در دوران امیرالمؤمنین(ع) مسجد کوفه کارایی های متعددی داشت و قسمتی برای قضاوت، فرماندهی جنگ، حل اختلافات و موارد دیگر داشت که این نشان دهنده اهمیت مسجد است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: امروز مشاهده می کنیم که مساجد در یک مسابقه برای توسعه کارایی مساجد پیش قدم شده اند و هر روز تلاش بر این است که کارایی مساجد در حال افزایش باشد و کیفیت خدمات نیز ارتقا یابد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: مساجد در آن زمان این کارایی مهم را داشت و پایگاه مهمی برای انقلاب و انقلابیون محسوب می شد و در مقابله با بحران ها و در طول انقلاب مقابله با فتنه ها، پایگاه فرماندهی خاموش کردن فتنه ها و شکست دادن نقشه شوم آمریکایی ها بود.

وی اضافه کرد: مساجد پایگاه اعزام نیرو به جبهه های جنگ در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم بود و امروز جبهه فرهنگی نیز پایگاه و خاستگاهش مساجد است و می باید در این عرصه نیز فعال باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: مساجد باید در جنگ فرهنگی راهکارهای نوین استفاده از فضای مجازی و رسانه را تبیین کنند تا در فضای مجازی هدر رفتن وقت جوانان از بین برود و شاکله ای درست شود تا لشکر فضای مجازی علیه فعالیت های دشمنان آمده شود و این ها هنر مساجد است.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط