یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۳۰

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین مطرح شد؛

آمادگی شورا و شهرداری قزوین در افزایش همکاریهای مشترک با حوزه هنری

در بخش اول جلسه کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین که با حضور رئیس حوزه هنری قزوین برگزار شد بر لزوم افزایش تعاملات و همکاری های دوجانبه میان شورا و مدیریت شهری و در حوزه هنر تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور اعضا، امامقلی رئیس حوزه هنری، برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی، منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی و با هدف افزایش تعاملات و همکاری های مشترک میان نهاد شورا و مدیریت شهری و حوزه هنری در تالار مردم این نهاد برگزار شد.
 
تولید 11 اثر در آفرینش های ادبی حوزه هنری استان

بر اساس این گزارش؛امامقلی رئیس حوزه هنری استان قزوین در سخنانی با اشاره به اینکه  این مجموعه زیر نظر مقام معظم رهبری مد ظله العالی اداره می شود اظهار کرد: همین مساله مسؤلیت را برای ما سنگین می کند چرا که  به تعبیر حضرت‌ آقا حوزه هنری مرزبان است.
 
وی ادامه داد: از ماموریتهای مهم حوزه هنری تربیت نیرو و تولید آثار فاخر هنری در گفتمان انقلاب اسلامی است .
 
 امامقلی در ادامه به بیان اقدامات حوزه هنری استان پرداخت و گفت: تولید 11 اثر در آفرینش های ادبی در حوزه در حوزه شعر ،داستان و طنز،برگزاری چهار دوره آموزشی در جستار، شعر، رمان و داستان ،46 اثر در تولیدات رسانه ای  و هنرهای تصویری و کلیپ مردمی، برگزاری دوره‌های آموزشی آیتم ساز تلویزیونی، برگزاری ۲۳ نمایشگاه در حوزه هنرهای تجسمی از جمله اقدامات مهم این نهاد می باشد .
 
وی همچنین با اشاره به اینکه در دوره های فیلم سازی رویکرد ما مساله محوری است خاطر نشان کرد: اجرای طرح سینما مردم واکران سیار فیلم و ارایه خدمات به نواحی حاشیه شهر و نواحی منفصل شهری از جمله اقدامات شاخص ما بوده است .
 
رییس حوزه هنری استان قزوین در ادامه سخنانش به بیان برنامه های مشترک با شورا ومدیریت شهری پرداخت و گفت:سوئیت سمفونی مینودر توسط حوزه هنری قزوین و با همکاری استاد انتظامی ساخته شده که به زودی در تالار وحدت تهران رونمایی می شود که به عنوان یک اتفاق موسیقی ویژه است ؛همچنین شش مستند نیمه بلند،دونماهنگ داستانی،هفت فیلم کوتاه داستانی و پنج فیلم صد ثانیه ای و بازسازی پنج  شخصیت مهم و تاریخی قزوین وثبت عکس از جمله مواردی است که می توانیم در همکاری های مشترک با شورا ومدیریت شهری قزوین برای بروز و ظهور این آثار اقداماتی داشته  باشیم .
 
 به دنبال راه اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه هستیم

اللهیاری رییس این کمیسیون نیز در سخنانی با بیان اینکه توجه به مقوله فرهنگ وهنر یکی از اولویتهای شورای ششم بوده است اظهار کرد: در این راستا نیز تاکنون اقدامات و مصوبات خوبی صورت گرفته که یکی از آنها رویکرد تخصصی به فرهنگسراها بوده است.
 
وی ادامه داد: در وهله اول فرهنسگرای خانواده راه اندازی شد و سپس فرهنگسرای هنر و رسانه را دنبال خواهیم نمود که می توانیم بخشی از این فضا را برای استفاده حوزه هنری اختصاص دهیم و لذا نیازمند همکار های مشترک با حوزه هنری هستیم تا بدور از موازی کاری اقدامات خوبی  را در حوزه هنر پیش ببریم.  
 
اللهیاری با اشاره به برنامه های مشترک تهیه شده میان مدیریت شهری و حوزه هنری و قدردانی از اقدامات خوب حوزه هنری در تولیدات هنری گفت: باید در  جلسه ای ویژه جزییات برنامه بررسی شود و سپس در صحن شورا و حضور تمامی اعضا در مورد نحوه همکاری های مشترک واجرای برنامه ها تصمیم گیری نماییم.
 
جوش و خروش هنری در شهر احساس می شود

مهری السادات تقوی دبیر این کمیسیون نیز ضمن قدردانی از تلاشها واقدامات صورت گرفته در حوزه هنری قزوین گفت: برنامه ها و اقداماتی که در این جلسه به آنها اشاره شد نشان از تفکر مدیر جوان و انقلابی این نهاد دارد که توانسته تحول آفرین باشد ؛همچنین جوشش و خروش هنری را در سطح شهر احساس می کنیم .

 افزایش برنامه های شاد وطنز در تولیدات هنری

چگینی دیگر عضو این کمیسیون نیز در سخنانی ضمن اعلام آمادگی شورای شهر قزوین در افزایش تعاملات و همکاری های مشترک با حوزه هنری قزوین خواستار افزایش برنامه های طنز و شادی در میان تولیدات هنری شد.
 
در ادامه برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی نیز در سخنانی خواستار انعقاد تفاهم نامه همکاری میان شهرداری و حوزه هنری قزوین شد و گفت: در بسیاری از برنامه ها می توانیم از ظرفیت حوزه هنری استفاده نماییم  و فصل مشترکی برای ایجاد تولیدات فاخر در طی سال را پیش بینی نماییم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط