سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۲

اللهیاری ،

تشکیل کمیته تحقیق و تفحص از موضوع بانک شهر در شهرداری قزوین

به منظور شفاف سازی و پاسخگویی به افکار عمومی در جریان تسویه بدهی به بانک شهر و عدم استفاده از ظرفیتهای افزایش سرمایه و گشایش خط اعتباری ،ضرورت دارد کمیته تحقیق و تفحص در موضوع بانک شهر در شهرداری قزوین تشکیل شود.

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،قاسم اللهیاری دبیر و رییس کمیسیون فرهنگی ،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون لایحه افزایش ۳۰۰ میلیارد تومانی سرمایه شهرداری در بانک شهر اظهار کرد: در حال حاضر باید شهردار قزوین پاسخگو باشد که چرا پس از گذشت ۱۰ ماه از تسویه بدهی افزایش سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومانی که از فروش زمین محقق شده، صورت نگرفته است و ردیف اعتباری نیز برای شهرداری قزوین اختصاص نیافته است .

 وی با اشاره به سوالات افکار عمومی از نتایج سهام بانک شهر گفت: سؤال افکار عمومی این است که آورده تسویه بدهی با بانک شهر برای شهر قزوین چه بوده و کی قرار است سود این سهام ده تا  ۱۲ هزار میلیاردی به قزوین  برسد؟
 
 رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین تاکید کرد: با اخباری که ما  می‌شنویم، در واقع ما کارگرانی برای بانک شهر و کلان‌شهرها هستیم که افزایش سرمایه در بانک شهر ایجاد می‌کنیم، اما سود آن را بانک شهر و سایر کلان شهرها می‌برند.  
 
 به گفته وی طی دوسال گذشته آمار ردیف اعتباری و اوراق و تسهیلاتی که دیگر شهرها گرفته اند را اگر با قزوین مقاسه کنیم می‌فهمیم که چه کلاه گشادی سر شهرداری قزوین رفته است.

  اللهیاری خاطر نشان کرد: خواسته شورا تسویه بدهی ها به بانک در برابر دریافت تسهیلات و افزایش سرمایه بانک شهر بود که این مهم برخلاف قول شهردار اتفاق نیفتاد و ارزش زمین ها و پروژه ستاره پونک که برای تسویه بدهی و افزایش سرمایه به بانک شهر داده شد چند صد میلیارد تومان افزایش داشته است.

وی به ارایه خدمات شهرداری به بانک شهر اشاراتی داشت وگفت: خدمات خوبی شهرداری به بانک شهر در قزوین داده است که از جمله استقرار کیوسک های بانک شهر در معابر و بوستان هاست اما درحوزه استفاده از ظرفیتهای افزایش سهام بی بهره مانده ایم لذا باید در این حوزه مدیریت شهری پاسخگو باشد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط