یکشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۱۴

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در صحن علنی شورا ؛

شورا و شهرداری قزوین نقش مهمی در پشتیبانی از برگزاری انتخابات دارند

فرایند برگزاری انتخابات نیازمند پشتیبانی جدی مالی و امکانات است و در این راستا مجموعه شورا و شهرداری قزوین نقش مهمی دارد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قزوین ،عباس کاظمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین و سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین در نشست مشترک با اعضای شورا و شهردار قزوین با اشاره به روند برگزاری  انتخابات دوره ششم خبرگان رهبری و دوازدهم مجلس اظهار داشت: انتخابات در اسفند ماه برگزار خواهد شد و فرآیند این انتخابات از 15 مرداد ماه آغاز شده و مراحل پیش ثبت نام تا رسیدگی به صلاحیت افراد در حال سپری شدن است.
 
وی افزود: قانون جدید انتخابات چند ویژگی دارد که مبتنی بر سند انتخابات و ابلاغ مقام معظم رهبری است و با ۹ بند تلاش شده بخش‌هایی از فرآیندهای گذشته اصلاح شود.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان قزوین با اشاره به اینکه در این دوره به توزیع عادلانه فرصت تبلیغاتی بین همه نامزدها توجه شده  خاطر نشان کرد: در این راستا  یک شبکه تلویزیونی فعال خواهد شد و تبلیغات بر اساس ضوابط صورت می گیرد که در شهرستان ها نیز این امکان مهیا خواهد شد.
 
معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: در خصوص راهبردهای چهارگانه مقام معظم رهبری شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت باید اقدام کنیم تا نگرانی در برخی عرصه ها برطرف شود.
 
کاظمی با اشاره به اینکه  در بخش سلامت انتخابات هم نوع ورود نهادهای مسئول و دستگاه‌های دیگر این تضمین را ایجاد می کند تا سلامت انتخابات تقویت شود اظهار کرد: در حوزه مشارکت از سالها قبل دستور کار دشمنان کاهش مشارکت و زیرسوال بردن اصل انتخابات بوده و حتما روی مشارکت متمرکز خواهند شد که بگویند انتخابات تاثیری ندارد و آن را به حاشیه ببرند اما برای آن برنامه داریم.
 
وی تاکید کرد: میزان عملکرد مدیریت شهری و اجرای پروژه ها باعث خواهد شد تا رضایت شهروندان افزایش یابد و این موضوع می تواند در مشارکت شهروندان در انتخابات تاثیر گذار باشد لذا باید از هر اقدامی که نارضایتی ایجاد می کند پرهیز شود.
 
کاظمی همچنین با اشاره به اینکه فرآیند برگزاری انتخابات نیازمند پشتیبانی جدی مالی و امکانات است خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات شایسته نیازمند حمایت و پشتیبانی هستیم ومجموعه شورا و شهرداری نقش جدی در این موضوع می تواند ایفا کند؛ لذا از امروز باید برنامه ریزی برای تمهیدات برگزاری انتخابات صورت گیرد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط