یکشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۹

در بازدید کمیسیون فرهنگی شورا از کانونهای فرهنگی هنری مساجد تاکید شد:

از برنامه های کانونهای فرهنگی مساجد حمایت می شود

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین ضمن بازدید از دو کانون فرهنگی هنری مساجد قزوین بر لزوم حمایت از برنامه های کانونهای برتر تاکید نمودند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین به همراه برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی و جمعی از کارشناسان ستادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر قزوین از کانون فرهنگی مسجد ولایت به نام تشکل فرهنگی خادمان مهدی( عج) و کانون فرهنگی هنری توحید مسجد فاطمةت الزهرا (س) در خیابان عبید زاکانی بازدید نمودند و در جریان اقدامات و فعالیت‌های این دو کانون فرهنگی هنری مساجد قرار گرفتند.
 
بر اساس این گزارش در ابتدا؛رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهرقزوین درکانون فرهنگی مسجد ولایت با عنوان خادمان مهدی (عج) حاضر شدند .
 
خورشیدی مسئول کانون فرهنگی و هنری مسجدولایت در سخنانی با بیان اینکه این کانون دارای رتبه های برتر در سطح کشور و در میان کانونهای فرهنگی هنری مساجد قزوین قرار دارد به اقدامات شاخص این کانون اشاره کرد و گفت: برنامه های این کانون براساس اولویت و متناسب با نیاز روز و در بخشهای مختلف اجرایی می شوند.
 
وی ادامه داد:برگزاری  دوره های دانشجویی با بهره گیری از مدل عملکرد ائمه،اجرای برنامه های فرهنگی و مسابقات، برگزاری برنامه احیای نیمه شعبان،برنامه راهی به سوی آسمان، مسابقه ها و جشنواره ها،هیات هفتگی، ویژه برنامه های شهری و محله ای، جلسات معرفتی، برنامه های عبادی ،برنامه های اردویی از جمله مهم ترین برنامه های این کانون است .
 
به گفته وی از دیگر ماموریت های این کانون برنامه های عمومی فرهنگی مانند ازدواج، فرزند آوری،مهدویت، مشاوره و تشکیلات سازی است.
 
خورشیدی در ادامه به بیان طرح راهی به سوی آسمان پرداخت و گفت: در راستای بستر تربیت نیرو این طرح با محوریت مسجد محور،مربی محور و کنش محور اجرایی می شود.
 
در ادامه این بازدید و نشست ،اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی در سخنانی با تاکید بر حمایت شورا از حلقه های میانی خاطر نشان کرد:در شورای ششم حمایت از حلقه های میانی و اقدامات فرهنگی تشکل ها نسبت به دوره های قبل رشد قابل توجهی داشته است .
 
وی افزود: کمیسیون فرهنگی شورا در این راستا ازکانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرقزوین که دارای رتبه های برتر و فعالیت های چشمگیری هستند حمایت های خوبی دارد و لذا برای این کانون فعال و پویا  نیز مبلغ 40 میلیون تومان مساعدت درنظر گرفته شده است.
 
وی تصریح کرد: خوشحالیم که شورای شهر در کنار فعالیتهای گسترده  مجموعه خادمان مهدی (عج) می تواند سهم کوچکی داشته باشد.
 
 مهری السادات تقوی دبیر این کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم تربیت و نیروسازی تاکید نمود و گفت:متاسفانه در ادارات  نیروسازی اتفاق نمی افتد وی یکی از اقدامات ارزشمندی که این کانون ها می توانند انجام دهند نیروسازی برای نسل انقلاب است لذا در کنار دوستان هستیم ومی توانیم برنامه های مشترک فرهنگی داشته باشیم .
 
چگینی عضو این کمیسیون نیز در سخنانی از تلاشها و زحمات صورت گرفته در کانون فرهنگی مسجد ولایت قدردانی نمود وگفت:  بی شک اقدامات فرهنگی اعضای کانونهای فرهنگی و هنری مساجد در پیشبرد اهداف فرهنگی شهر وکشور بسیار موثر است و لذا با تمام توان درکنار کانونهای فرهنگی هنری مساجد هستیم.
 
درادامه این بازدید رییس و اعضای کمیسوین فرهنگی شورا در کانون فرهنگی هنری توحید مسجد فاطمه الزهرا(س) حضور یافتند و در جریان اقدامات این کانون قرار گرفتند.
 
صفاری مسئول کانون فرهنگی هنری توحید مسجد فاطمه الزهرا (س)در سخنانی با بیان اینکه این مسجد قدمگاه 200 شهید والامقام بوده است خاطرنشان کرد:200 شهید قزوین  نمازگزار ثابت این مسجد بوده اند  همچنین اولین و قدیمی ترین کانون فرهنگی استان و جزوپنج  کانونی  هستیم که در سطح کشور تاسیس شده است.
 
وی به برنامه های این کانون اشاره داشت و گفت:برنامه حرکت دسته جمعی  ودیدار با خانواده شهدا و خاطره گویی خانواه شهدا و همرزمان ،اجرای برنامه تربیتی و کلاس مهارت بازی،  برگزاری لیگهای ورزشی، ایستگاه‌های صلواتی از جمله برنامه های این کانون می باشد.
 
اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی همچنین در این بازدید ضمن عرض خداقوت وقدردانی از تلاشهای صورت گرفته در کانون فرهنگی توحید گفت:امیدواریم این فعالیتهای با قوت ادامه باید همچنین در برگزاری یادواره شهدا مداومت صورت گیرد چرا که ما مدیون خون شهدا هستیم .
 
وی تاکید کرد: به اندازه بضاعت در کنار مجموعه کانونهای  فرهنگی هنری مساجد هستیم و از برنامه های فرهنگی تربیتی و هنری آنها حمایت می کنیم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط