پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۳

رییس کمیسیون بانوان شورای اسلامی شهر قزوین مطرح کرد ؛

شهردار درک درستی از مناسبات شورا و شهرداری ندارد

اعضای شورا افراد بی سواد و غیر مطلع نیستند که هراز گاهی آقای شهردار لوایح دوفوریتی را بدون اینکه شورا در جریان باشد به صحن می فرستد.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین،درجلسه علنی شورا  که به طرح لایحه دوفوریتی پیرامون ساماندهی هادی آباد و ارایه بسته های تشویقی برای ساخت و ساز دراین محله اختصاص داشت گفت: این نقطه ضعف شهردار است که شناختی نسبت یه شورا و کمیسیونهای تخصصی شورا ندارد، به همین مناسبت از اهمیت موضوع گذر می کند و سعی می‌کند از سر عدم شناخت و ناآگاهی با عنوان دو فوریتی از لوایح مهم عبور کند.

 وی ادامه داد: این شرایط موجب شده شهردار هر روز بیش از پیش به سیاست‌های شورا که عمل به آن از وظایف ذاتی و مهم شهرداری است ، عمل نکند و هر روز بیش از پیش از سیاست‌های مصوب شورا فاصله بگیرد ، که خود موجب ناخرسندی مردم عزیز و شعار گرایی شهردار شده است . این روند قطعا نه تنها به نفع شهر نیست بلکه به ضرر شهر است؛ ضمن  درآمد نسبتا خوب، هزینه های شهری  چند برابری و گران تمام می شود و دلیل ناتوانی عملکرد شهرداری بعلت نبود منابع مالی دلیلی بس بیهوده است.

این عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطر نشان کرد:   وقتی نیمی از بودجه مصوب شهرداری از محل درآمد ارزش افزوده حاصل می شود و در واقع در آمد حاصل از ردیف ارزش افزوده دو برابر شده است، به جای اینکه هزینه عمرانی و روکش بودجه شود مصرف هزینه های جاری می شود و وضعیت مالی جاری از اصف بارترین شرایط نامطلوب مدیریتی برخوردار است ؟

 اشدری عنوان کرد: اعضای شورای شهر قبل  از اینکه اوضاع از این آشفته تر شود دستگاههای نظارتی و دیوان محاسبات را در درآمدهای دولتی و عمومی  و غیره وارد عمل کنند شاید با راهکاری مناسب  بتوانیم شهر و شهروندان را  از این اوضاع نابسامانی درآمد و هزینه نجات دهیم .
 
وی با اشاره به لایحه دوفوریتی ساماندهی هادی آباد و ارایه بسته های تشویقی برای ساخت و ساز دراین محله گفت: به نظر می رسد این طرح برای افراد صاحب خانه مفید باشد در حالی که اکثر افراد ساکن دراین محله مستاجر هستند و با این کار وضعشان بدتر خواهد شد، همچنین شهردار در دوسال پیش به اصرار شورا برای رفع مشکل و تعیین و تکلیف شهروندان در هادی آباد، طرح همکاری با بازآفرینی شهری را به صلاح شهر نمی دانست چه اتفاقی افتاده ؟ آیا در حال حاضر این مشکلات برطرف شده که می خواهد درحوزه بازآفرینی شهری اقدام کند؟ که این موضوع  باید در زمان مناسب در کمیسیون تخصصی شهر سازی و خدمات شهری مطرح و بررسی شود نه در قالب دو فوریت ؟؟؟؟؟  
 
 اشدری در ادامه خاطر نشان کرد: ارسال این لایحه توسط معاونت شهرسازی به صحن شورا و آن هم به صورت دوفوریت نشان می دهد که شهردار مناسبات بین شورا و شهرداری را نمی داند و یا درک درستی ندارد .
 
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین،در دوسال گذشته شهردار زیر بار جریان بازآفرینی نرفت و حالا چه شده که به یکباره لایحه دوفوریتی را به صحن شورا ارایه می کند!؟ این اظهار نظر های ضد و نقیض را از سوی شهردار بسیار دیده و شنیده ایم  که متاسفانه تاثیر سوء بر عملکرد مدیریت شهری دارد .
 
وی با بیان اینکه ما شورای شهر هستیم نه شهرداری خاطر نشان کرد:همانقدر که شورای شهر هستیم دغدغه مردم را در تمامی دستگاه ها داریم و تا حدی هم می توانیم ورود کنیم ، معاون محترم وزیر شهرسازی پیرامون این لایحه از سنوات قبل تا به امروز می‌داند  که همه اعضای شورا دغدغه ساماندهی هادی آباد را دارند.

 اشدری ادامه داد: مدیریت شهری مکلف است بدور از  شتاب زدگی و بدور از سلیقه ای عمل کردن با مطالعه و اخذ نظر تخصصی شورا در کمیسیونهای تخصصی  از تصمیمات جامع و منطقی برای ساماندهی ناحیه هادی آباد و مردم عزیز شهید پرور هادی آباد که سالهای زیادی است حوصله کردند و بی صبرانه منتظر نگاه‌های حمایتی  و ارائه خدمت صادقانه خادمان ملت هستند، برخوردار باشد  و در این راستا ، همسو با پیگیری و مطالعه شورای شهر با ارائه بسته تشویقی و حمایتی دولت محترم از سوی  وزارت محترم  راه و شهرسازی پیرامون این موضوع، مردم فهیم  و  صبور هادی آبادی از این حق برخوردار شوندو دور از انتظار نیست که ان شاءالله به زودی محقق شود .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط