پنجشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۳

ارائه بسته های تشویقی جهت نوسازی بافت فرسوده هادی آباد

جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی لوایح شهرداری در خصوص واگذاری اجرای پروژه هادی آباد به اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ارائه تسهیلات تشویقی در بافت فرسوده هادی آباد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین،جلسه فوق العاده کمیسیون شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست محسن حق شناس و با حضور ولی چگینی و حسین صلح جو،علمی معاون معماری و شهرسازی شهردار،قاسمی مدیر منطقه چهار،ریزوندی رییس سازمان سرمایه گذاری، رشوند رییس اداره بازآفرینی شهری، رشنو رییس اداره بافت فرسوده منجم مسؤل تحلیل فرصت‌های اقتصادی سازمان سرمایه گذاری، و با هدف بررسی جزییات لوایح ساخت مسکن پروژه هادی آباد در قالب مناقصه محدود و همچنین ارایه تسهیلات تشویقی برای نوسازی بافت فرسوده هادی آباد در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

بر اساس این گزارش؛ قاسمی مدیر منطقه چهار شهرداری قزوین به تشریح لایحه ساخت مسکن در بافت فرسوده هادی آبادبا مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت.

وی افزود: متراژ زمینی که برای ساخت واحدهای مسکونی درنظر گرفته شده ۷۸۷۹ مترمربع و در قالب ۳۱ قطعه حدود ۲۵۰ متری می باشد.

در ادامه جلسه،اعضای کمیسیون ضمن بررسی دقیق جزییات لایحه با این لایحه موافقت نمودند و بر لزوم صرف هزینه کرد ساختمان ها و آپارتمان ها فقط در تملکات هادی آباد تاکید نمودند و خواستار تعریض شارع در این طرح شدند.

در بخش دوم این جلسه علمی معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین به ارایه گزارش جلسه با معاون وزیر راه و شهرسازی  پیرامون نوسازی بافت فرسوده هادی آباد پرداخت.

وی همچنین در ادامه به لایحه بسته های تشویقی در بافت فرسوده هادی آباد به منظور رونق ساخت و ساز اشاره نمود و گفت؛ محله هادی آباد به عنوان یکی از قدیمی ترین محدوده های حاشیه نشینی و بافت فرسوده در کنار بافت تاریخی قزوین شکل گرفته است.

وی به جزییات تسهیلات تشویقی برای رونق ساخت و ساز اشاره داشت و گفت: سیاست براین است که این بافت از ریز دانگی خارج شود و پلاک‌ها تجمیع شوند.

وی ادامه داد: صدور رایگان پروانه ساختمانی، تامین پارکینگ محلی، تخفیف حداکثری در صدور پایان‌ کار ساختمانی،
تخفیف حداکثری در انشعابات و تسهیل در واگذاری آنها، ایجاد بلوک‌های شهری با هدف تامین نور کامل، اختصاص حداقل دو درب پارکینگ از جمله تسهیلات تشویقی است که برای نوسازی بافت فرسوده در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: برای پلاکهای ۶۰ تا ۱۰۰ مترمربع تراکم سه طبقه روی پیلوت،بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ مترمربع چهار طبقه روی پیلوت،بیش از ۲۰۰ تا ۵۰۰ پنج طبقه روی پیلوت  و یش از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ متر سطح اشغال ۶۰ درصد، تراکم شش طبقه روی پیلوت در نظر گرفته می شود.

وی تاکید کرد: باید در حوزه تبلیغات شهری و حضور در مساجد محله هادی آباد و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها طرح های تشویقی برای مردم تشریح شود.

در ادامه اعضای کمیسیون ضمن بازخوانی بسته تدارک دیده شده برای اعطای مشوقات در راستای نوسازی بافت فرسوده نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط