سه‌شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۲۸

بررسی دو لایحه شهرداری در کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین

جلسه کمیسیون مالی،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی دو لایحه شهرداری در حوزه مالی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی و باحضور محسن حق شناس،حاج نصراله ئی معاون مالی و اقتصادی، مهدیون مدیر مالی، شفیعی معاون مالی سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قزوین، و با هدف بررسی دو لایحه شهرداری در حوزه مالی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

این گزارش می افزاید؛ در ابتدای این جلسه،لایحه شهرداری قزوین مبنی بر افزایش سرمایه نقدی به مبلغ ۱۰۰ هزار میلیارد ریال به منظور اصلاح ساختار مالی بانک شهر توسط حاج نصراله ئی معاون مالی و اقتصادی شهرداری قزوین تشریح شد.

وی در توضیحاتی خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه ۶۴۲/۶ درصدی شهرداری مورد نظر است که  مبلغ ۲۰۰ درصد آن قبلا بصورت نقدی به بانک شهر واریز شده و برابر درصد اعلامی معادل ۴۴۲ درصدی جهت تکمیل افزایش سرمایه به حساب بانک شهر باید واریز شود.
 
به گفته وی،با توجه به رایزنی بانک شهر ،شهرداری های سهامدار به خصوص شهرداری تهران با بانک مرکزی در راستای تامین نقدینگی در حال انجام است که پس از اعلام نتیجه به شهرداری‌های سهام دار موضوع مذکور متعاقبا به اطلاع شورای محترم خواهد رسید.

گفتنی است؛در ادامه اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود پیرامون این لایحه را بیان نمودند و جهت تصمیم گیری نهایی این لایحه را به صحن شورا ارجاع نمودند.

در بخش دیگر این جلسه لایحه واگذاری اجاره غرفه های غیر مسافربری برابر قیمت کارشناسی رسمی دادگستری و از طریق سامانه الکترونیک دولت به افراد واجد شرایط از طریق مزایده و تشریفات قانونی مورد بررسی قرار گرفت و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد.

همچنین در ادامه نامه درخواست یکی از بانک‌های شهر قزوین مبنی بر استفاده از زیرساختهای بانک برای پرداخت عوارض شهروندان با حضور مهدیون مدیر مالی مورد بررسی قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط