یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

حجت الاسلام عباسی رییس ستاد اعتکاف استان درصحن علنی شورا مطرح کرد؛

حمایت شورا و شهرداری قزوین در برگزاری مراسم اعتکاف / برگزاری مراسم اعتکاف در 10مسجد شهر

برنامه ریزی ها برای برگزاری مراسم اعتکاف در ده مسجد شهر قزوین انجام شده است و نیاز است تا نهاد ها و ارگانهای مرتبط از جمله شورا و شهرداری قزوین در جهت کاهش هزینه های این مراسم حمایت و مساعدتهای لازم را داشته باشند .

 به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین ،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی رییس ستاد اعتکاف استان قزوین با حضور در جلسه علنی شورا با اشاره به اهمیت اقدامات فرهنگی در جامعه اظهار کرد: زیر بنای ساختاری هر جامعه  مسایل فرهنگی است و چه بسا بسیاری از مشکلاتی که درجامعه وجود دارد و مشاهده می کنیم به دلیل عدم کارکردن دراین حوزه باشد .
 
وی ادامه داد: مسایلی از جمله تجملات و زیاده خواهی،مشکلات زیادی برای جامعه داشته است و با فرهنگ دینی می توانیم این مشکلات را حل کنیم.  
 
حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به اینکه اعتکاف مظهر بندگی خدای متعال بر پایه تفکر است  اظهار کرد:موضوع اعتکاف در میان جوانان و بانوان استقبال زیادی داشته است و دراستان قزوین 70 درصد معتکفین بانوان هستند.
 
 وی بر لزوم حمایت شورا ومدیریت شهری دربرگزاری مراسم اعتکاف تاکید کرد و گفت: در سال گذشته با توجه به محدودیتهای مالی درشهر قزوین 1200 نفر و در سایر شهرستانها 1000 نفر آمار معتکفین بودند وامسال قصد داریم که درشهر قزوین این آمار را به 2500 نفر افزایش دهیم.
 
 رییس ستاد اعتکاف استان  تصریح کرد:در شهرقزوین ده مسجد برای امر اعتکاف درنظر گرفته شده است که برخی مساجد مختص دانش آموزان دختر ،دانش آموزان پسر،مسجد محمدرسوال الله (ص) مختص بانوان به همراه کودکان شان ومسجد النبی(ص) نیز مختص برادران می باشد .
 
 به گفته عباسی تلاش مان این است که با همراهی نهادها و ارگانها به ویژه شورا ومدیریت شهری بتوانیم هزینه دریافتی از معتکفین را کاهش  دهیم .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط