یکشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

رییس کمیسیون املاک مطرح کرد؛

لزوم رویکرد حمایتی از فرهنگسراهای شهرداری قزوین

با توجه به گستره فعالیتهای فرهنگسراها و نقش آنها در فرهنگ جامعه ضرورت دارد تا رویکرد حمایتی به این بخش داشته باشیم و نگاه اقتصادی به این فضاها را حذف کنیم .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرقزوین،حسین صلح جو رییس کمیسیون املاک و حقوقی شورای اسلامی شهرقزوین با اشاره به اینکه فرهنگسراها باید پناهگاه فرهنگی و محل توانمند سازی اهالی و جوانان محلات باشند اظهار کرد: فرهنگسراها وظیفه تقویت و ارتقای فرهنگ اسلامی،تربیتی ،هنری و شهروندی در محلات را عهده دار هستند و ضرورت دارد تا رویکرد حمایتی از این فعالیتها داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری در راستای کمک عمرانی به مساجد اعتبارات خوبی درنظر گرفته است اما برای کمک به فرهنگسراها برنامه خاصی ندارد.  
صلح جو خاطر نشان کرد: دریافت اجاره بها و واگذاری این فرهنگسراها به بخش خصوصی با انجام مزایده باعث گرانی در ارایه خدمات به شهروندان می شود و دود حاصل از این گونه اقدامات به چشم شهروندان خواهد رفت.
 
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، قبلا هم درصحن شورای اسلامی تذکر لازم داده شده و مورد تاکید شهردار محترم هم بوده است  و  باید برای خانه های فرهنگ به ویژه در مناطق کم برخوردار و منفصل شهری تزربق اعتبار داشته باشیم  که متاسفانه تاکنون این مهم محقق نشده است .
 
وی با بیان اینکه اگر به دنبال فرهنگسازی درهمه ابعاد، قرآنی و اهل بیت (ع) هستیم باید برای فرهنگسراها نظارت و مدیریت عادلانه داشته باشیم تاکیدکرد: اگر بدنبال آن  فرهنگسازی تربیتی ، انقلابی و شهدایی هستیم که در دوران انتخابات به مردم وعده کردیم، این راهش نیست. به مساجدکمک می کنیم که باید بکنیم تا برنامه های فرهنگی و اثرگذار برگزار کنند، بعد از فرهنگسراها اجاره رقابتی دریافت می کنیم؛این گونه می شود که در مکانی که باید کار فرهنگی انجام شود این موضوع کمرنگ می شود چرا که کار فرهنگی برایش صرفه اقتصادی ندارد.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط