یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

در بازدید کمسیون فرهنگی شورا از کانونهای مساجد مطرح شد؛

از کانونهای برتر فرهنگی هنری مساجد حمایت می شود

اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین ضمن بازدید از دو کانون فرهنگی هنری مساجد قزوین بر لزوم حمایت از برنامه های کانونهای برتر تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین به همراه برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی،حجت الاسلام سید رئوف تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان و جمعی از کارشناسان ستادی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهر قزوین از کانون فرهنگی ریحانه الرسول مسجد محمد رسول الله (ص) و کانون فرهنگی هنری ثارالله مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک مهدیه بازدید و در جریان اقدامات و فعالیت‌های این دو کانون فرهنگی هنری مساجد قرار گرفتند.
 
بر اساس این گزارش در ابتدا؛رییس و اعضای کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهرقزوین درکانون فرهنگی خواهران مسجد محمد رسول الله  (ص) با عنوان ریحانه الرسول  حاضر شدند .
 
 شهاب زاده مسئول کانون ریحانه الرسول به تشریح اقدامات صورت گرفته در این کانون پرداخت و گفت: از سال 96 فعالیت این کانون آغاز شده و آشنایی نوجوانان با نماز و مسجد  از اهداف مهم این کانون می باشد.
 
وی ادامه داد: برگزاری اردوهای  درون شهری و خارج از استان،آشنایی با کتاب و کتابخوانی ،برگزاری کلاسهای خود آگاهی، روایت انسان و سایر فعالیتهای متنوع که متناسب با نیاز جامعه مخاطب طراحی و برگزار می شود  از جمله این اقدامات می باشد.
 
 وی همچنین خواستار حمایت از فعالیتهای این کانون و برطرف شدن برخی از مشکلات مکان برگزاری کلاسهای کانون  در مسجد محمد رسول الله (ص) شد .
 
 اللهیاری رییس این کمیسیون نیز در سخنانی ضمن قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در این کانون اظهار کرد: اقدامات در حوزه فرهنگی به عنوان بستر ساز سایر فعالیتها محسوب می شود و ضرورت دارد تا در این حوزه به صورت تخصصی کار شود.
 
 وی ادامه داد: تبیین مسایل فرهنگی و کار در حوزه شهدا و ایثار و مقاومت نقش زیادی در کاهش آسیبهای اجتماعی و شبیخون فرهنگی دارد .
 
 وی تصریح کرد: بخش عمده ای از کم کاری ها هم به ما برمی گردد و لذا باید بتوانیم درحوزه فرهنگ به طور غیر مستقیم با کاربران و جامعه مخاطب ارتباط برقرار کنیم و مفاهیم را منتقل کنییم .
 
 اللهیاری تاکید کرد: پیشنهاد می شود در برگزاری کلاسهای احکام و ترویج فرهنگ ایثار وشهادت و دفاع مقدس اهتمام جدی داشته باشید چرا که تبیین این موضوعات اثر گذاری زیادی در جامعه مخاطب خواهد داشت .

 مهری السادات تقوی دبیر این کمیسیون نیز در سخنانی خواستار ایجاد مراکز فرهنگی ورزشی و اجتماعی مختص بانوان در شهرقزوین شد و گفت: متاسفانه درشهرقزوین مکانی ویژه تفریحات و ورزش بانوان وهمچنین پیست دوچرخه سواری ویژه بانوان  نداریم ولذا ضرورت دارد تا این مهم در دستور کار مسئولین استانی و شهری قرار گیرد .
 
 در ادامه برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز در سخنانی از همکاری این سازمان با کانون های مساجد خبر داد وگفت: این سازمان برخی از فضاهای فرهنگی خود برای برگزاری کلاسها را می تواند به صورت مشارکتی در اختیار کانون های مساجد قرار دهد و لازم است تا نشست مشترکی تشکیل و برنامه های مشترک فرهنگی تعریف شود.
 
در ادامه این بازدید رییس و اعضای کمیسوین فرهنگی شورا در کانون فرهنگی هنری ثاراله  مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک مهدیه  حضور یافتند و در جریان اقدامات این کانون قرار گرفتند.

معروفی مدیر این کانون در سخنانی ضمن تشریح اقدامات این کانون گفت:برگزاری نشستهای ماهانه و بصیرتی ،کارگاه‌های آموزشی ،برگزاری ایستگاه های صلواتی برنامه های تفریحی و اردویی ،اجرای برنامه های مناسبتی غدیر و محرم، ،مسابقات نقاشی،پخت نذری،غبار روبی مزارمطهر شهد،آشپزی خواهران در ماه صفر،اردوی هفتگی خواهران ،برگزاری برنامه های مناسبتی ،شبی در مسجد،مسابقات ورزشی،تقدیر از معلمان،جشن تکلیف ،گروه سرود از جمله برنامه های مهم این کانون می باشد .
 
 اللهیاری رییس این کمیسیون نیز ضمن قدردانی از تلاشهای این کانون در  برگزاری برنامه ها وفعالیتهای فرهنگی  اظهار کرد:اعضای شورا در خصوص کمک عمرانی به مساجد مساعدتهای خوبی داشتند ودرموضوعات فرهنگی نیز سعی شده متناسب با فعالیتها از اقدامات کانونها هنری مساجد حمایت شود .

وی خاطر نشان کرد: حمایت از حلقه های میانی وظیفه ماست چراکه به نوعی فعالیت این کانونها در راستای فعالیتهای فرهنگی شورا وشهرداری است.

 درادامه حجت الاسلام سید رئوف تقوی مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان خاطر نشان کرد:امام جماعت و هیات امنای این مسجد ویژه و نمونه هستند و دربرنامههای مناسبتی اقدامات وبرنامه های خوبی اجرا می کنند.
 
 وی ادامه داد: برگزاری جشن های خیابانی در پارک و محله و مشارکت مردم و استفاده از مساجد دیگر در اجرای برنامه ها از دیگر ویژگی های کانون ثارالله می باشد .
 
 برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی نیز در سخنانی گفت:می توانیم با استفاده از ظرفیت امامان محله برنامه های مشترکی را در مناسبتها در محلات برگزار نماییم.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط