یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۰۸

بررسی ۹ لایحه شهرداری در جلسه فوق العاده تلفیق چهار کمیسیون شورای اسلامی شهر قزوین

در جلسه فوق العاده تلفیق کمیسیون‌های مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری با عمران ،ترافیک وامور زیر بنایی، شهرسازی و خدمات شهری و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با هدف بررسی ۹ لایحه شهرداری در حوزه عوارض و بهای خدمات در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه فوق العاده تلفیق کمیسیون‌های مالی ،برنامه ریزی و سرمایه گذاری با عمران ،ترافیک وامور زیر بنایی، شهرسازی و خدمات شهری و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست ولی چگینی و با حضور قاسم اللهیاری،عمویی مدیر عامل سازمان آرامستانها،صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز،اللهیاری رییس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی، برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی، شهسواری رییس اداره درآمدهای عمومی، کارشناسان و مدیران مربوطه و با هدف بررسی ۹ لایحه شهرداری در حوزه عوارض و بهای خدمات در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

براین اساس؛لایحه شهرداری مبنی بر افزایش اجاره بها به میزان ۱۵ درصد جهت عقد قرارداد جدید در سال آتی بابت کیوسک‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و تایید شد.

در ادامه جلسه،لایحه بهای خدمات پرداختی توسط مودیان پسماند عادی برای واحدهای مسکونی و تجاری سازمان پسماند و سایر بهای خدمات که با افزایش قابل توجهی پیشنهاد شده بود، مورد موافقت قرار نگرفت و مقرر شد تا بهای خدمات پسماند مودیان مسکونی بر مبنای سال ۱۴۰۲ محاسبه شود.

همپنین لایحه تعرفه قطع اشجار و خسارات وارده به فضای سبز با حضور صالحی مدیر عامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و  با درصد پیشنهادی تایید شد.

نرخ تعرفه های بهای خدمات سازمان آرامستانهای شهرداری قزوین نیز در ادامه جلسه مورد بررسی قرار گرفت و با افزایش تعرفه موافقت شد.

بهای خدمات آموزشی ورزشی و فرهنگی مراکز سازمان فرهنگی ورزشی در سال ۱۴۰۳ با حضور برجی رییس سازمان فرهنگی ورزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با رقم افزایش پیشنهادی در کمیسیون موافقت شد.

همچنین در بخش دیگر این جلسه ،لایحه صدور عوارض ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت و براساس عدد p دارایی افزایش لحاظ خواهد شد؛در ادامه جزئیات لایحه عوارض تمدید  پروانه ساختمانی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و جهت تصمیم گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شد‌.

گفتنی است؛ لایحه تقسیط عوارض و بهای خدمات و عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرحهای شهری( حق مشرفیت ) نیز از دیگر لوایحی بود که مورد بررسی و تایید قرار گرفت.

پایان پیام/

تصاویر مرتبط