یکشنبه ۱۴۰۲/۱۱/۱۵

فاطمه اشدری:

شهروندان را درگیر مسایل حزبی و سیاسی نکنیم / افزایش تعرفه قبور در سال آینده ظلم شورای شهر به مردم بود

عوارضی که در سال گذشته در حوزه پسماند تصویب شد بسیار سنگین بود و اگر دوباره بخواهیم ضریب دیگری به این افزایش‌ها بزنیم اصلا منطقی نیست و لذا با افزایش عوارض پسماند در سال آتی مخالف هستم.

فاطمه اشدری رییس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهرقزوین ،در جلسه علنی شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری در حوزه عوارضات و بهای خدمات سازمانها برگزار شد ضمن تبریک ایام اله دهه فجر اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که مردم در همه حال پشت نظام و انقلاب  هستند و با وحدت خود حال و هوای مردمی را در تمامی مراسمات به رخ کشیده اند. این از ویژگی‌های ارزشمند مردم عزیز  و ولایتمدار است که پایبند آرمان‌های انقلاب وشهدا و امام خمینی ( ره ) هستند .
 
وی ادامه داد: قرار بود فاصله طبقاتی از بین برود و همه به دنبال این بودیم که روزی قرار است یک دست بشویم متاسفانه ما در برخی جاها این وحدت مردم را فراموش کردیم و حمایت مردم از نظام و حکومت را هم با بی تفاوتی گذر کردیم، در حالیکه مدیران باید در مقابل مشکلات مردم و ایجاد رفاه آنان خود را مسئول بدانند . جایگاه ما به عنوان نمایندگان مردم مستثنی نیست بلکه خاص تر است .مدیریت شهری باید انسان محور باشد . در این راستا باید منصفانه و درست تصمیم بگیریم وقتی برای خدمات مردم قانون تعیین می‌کنیم، نباید بالاترین نرخ‌ها را برای خدمات به مردم بگذاریم که متاسفانه در شرایط فعلی به سختی زندگی می‌کنند .
 
وی با بیان اینکه از وضعیت فعلی شورا و شهرداری راضی نیستم گفت: از وضعیت مدیریت شهری که بسیار نا امیدم ،ولی حداقل مردم را درگیر مسائل مباحث حزبی و سیاسی نکنیم. اگر در خدمتگزاری به مردم کم آوردیم علتش این است که دغدغه‌های حزبی و سیاسی را پیش قراول خدمت قرار داده‌ایم، انتصابات حزبی و سیاسی که اغلب غیر تخصصی است، همواره به انتخاب نیروهای اصلح و متخصص و کارآمد و متعهد آسیب زده و موجبات نارضایتی مردم را فراهم ساخته است .

اشدری ادامه داد:  اینکه می‌گویند انتخابات مجلس است و یا انتخابات شورا و ریاست جمهوری در پیش داریم  و نباید حرف بزنیم اتفاقاً باید حرف مردم را بزنیم و بگوییم برای دغدغه های مردم باید چاره ای اندیشید . باز هم مردم با حضور خود شور و نشاط خاصی به انتخابات خواهند داد و این تذکری است به نمایندگان و مسئولین که بایستی به وظایفشان به درستی و به موقع و عالمانه عمل کنند . مدیران زیر دین مردم هستد و باید با احترام به حقوق مردم خادم مردم باشند و لذت خدمت صادقانه را به مردم بچشانند مردم باور کنند که مسئولین مسائل آنان را احساس و درک می‌کنند.  امروز درک و احساس و باور مردم در شرایط موجود از منطقی ترین  مطالبات مردم است که بر عملکرد مدیران باید تاثیر گذار باشد .
 
 وی با تاکیدبر اینکه عوارضی که در سال گذشته در حوزه پسماند تصویب شد بسیار سنگین بود، خاطر نشان کرد: اگر مجددا بخواهیم ضریب دیگری به این افزایش‌ها بزنیم اصلا منطقی نیست .
 
به گفته این عضو شورای اسلامی شهر قزوین، در حال حاضر شهرداری  بیشترین ارزش افزوده را می‌گیرد در حالی که باید ۴۰ درصد این ارزش افزوده را برای پروژه‌های عمرانی هزینه کند اما بیشتر آن را صرف پرداخت حقوق می‌کند . بخشی از آن را صرف هزینه خدمات به سازمان های خدمات رسان مثل پسماندها و آرامستانها کرده و شهروندان را از پرداخت هزینه های تحمیلی معاف کند .
 
رییس کمیسیون بانوان شورا با انتقاد از تصمیم برخی از اعضای شورا در افزایش تعرفه قبور سازمان آرامستانها در سال آتی گفت:مردم در زندگی خود دچار فاصله طبقاتی هستند در هنگام مرگ هم باید دچار فاصله طبقاتی شوند؟! این عین ظلم شورای شهر به مردم بود، نکنید این کار را ، نرخ‌ها را بالا نبرید به مردم فشار می‌آید.
 
به گفته اشدری ، مردم در این شرایط چطور باید به فکر افزایش جمعیت و فرزندآوری باشند؟ همکاران شورا در لوایحی که افزایش نامتعارف عوارض وجود دارد  می توانند سکوت اختیار کنند و رای ندهند و بگویند مردم ،ما هم از شما هستیم و این عوارض اگر فشار آورده است ما هم درک می‌کنیم پیشنهاد می‌کنم که در این ایام به میمنت ایام الله دهه فجر به تعرفه عوارضات شهرداری عددی افزوده نشود و مبنای محاسبات برای سال آینده همان ارقام سال 1402 باشد .

پایان پیام/

تصاویر مرتبط