یکشنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۷

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تاکید شد:

هم افزایی دستگاه ها و نهادهای اجرایی در برگزاری جشن خیابانی غدیر در قزوین

در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهرقزوین که به منظور برنامه ریزی و هم اندیشی پیرامون برگزاری جشن باشکوه و منسجم عید غدیر برگزار شد بر لزوم هم افزایی و همکاری دستگاههای اجرایی و با مشارکت مردمی در برگزاری این جشن تاکید شد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامي شهر قزوین، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین به ریاست قاسم اللهیاری و با حضور علی فرمانی رییس و سایر اعضا، خورشیدی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ،حجت الاسلام پور آرین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، باغبان معاون جبهه فرهنگی و نمایندگانی از تشکلهای مردمی و با هدف هم اندیشی و برنامه ریزی پیرامون برگزاری جشن بزرگ و باشکوه عید غدیر در خیابان شهدا و با رویکرد مشارکت مردمی و هم افزایی دستگاهها و نهادهای اجرایی در تالار مردم این نهاد برگزار شد.

 پرهیز از جزیره ای عمل کردن در جریان جشن غدیر
 
علی فرمانی رییس شورای اسلامی شهر قزوین در این جلسه ضمن اشاره به اهمیت عید غدیر در روایات بر لزوم هم افزایی و پرهیز از جزیره ای عمل کردن در جریان غدیر و پای کارآمدن تشکلهای مردمی تاکید کرد.
 
وی ادامه داد: در جهت مساعدت و حمایت از جریان غدیر شورای اسلامی شهرقزوین با لایحه شهرداری مبنی بر مساعدت دو میلیارد تومانی برای برگزاری برنامه های دهه ولایت و جشن عید غدیر موافقت نمود.
 
جشن خیابانی غدیر، جشن هویت ساز است

حق شناس نائب رییس شورا و دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان نیز در این جلسه با بیان اینکه برنامه جشن خیابانی عید غدیر به عنوان یک جشن هویت ساز است خاطر نشان کرد: تداخل برنامه جشن کیلومتری عید غدیر در شهرها با برنامه مناظرات انتخابات ریاست جمهوری باعث شد تا به دلیل اهمیت این جشن ساعت مناظرات تغییر یابد که نشان از اهمیت حرکت و جریان غدیر دارد.
 
وی ادامه داد:ما منکر جشن‌های محلی و متعدد در شهر نیستیم اما آن جشنی که می تواند پیام رسا را منتقل کند برنامه متمرکز و منظم غدیر است.
 
حق شناس از تلاشهای صورت گرفته در جریان کار غدیر در استانداری،
سازمانهای زیباسازی، فرهنگی ورزشی شهرداری، تبلیغات اسلامی و جبهه فرهنگی و همچنین تشکلهای مردم نهاد جریان غدیر قدردانی کرد.

 تقدیر از زوجینی که در روز عید غدیر وصلت می کنند
 
ولی چگینی عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز با بیان اهمیت عید غدیرو جایگاه این روز برای شیعیان از تلاش مدیریت شهری و سایر ارگانها در برگزاری جشن بزرگ عید غدیر قدردانی کرد و پیشنهاد داد می توانیم در این روز از زوجینی که در روز عید غدیر ازدواج می کنند تقدیر نماییم.
 
ابزارهای تبلیغاتی و رسانه ای پای کار جشن غدیر  

خورشیدی مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین نیز بر لزوم هم افزایی و هماهنگی نهادها و دستگاهها در جریان غدیر با محوریت بنیاد غدیر تاکید کرد وافزود: باید همه دستگاه‌های اجرایی به نقش خودواقف باشند وطبق وظایف محوله در این خصوص اقدام کنند.
 
وی همچنین بر به بکارگیری همه ابزارهای تبلیغی و رسانه ای برای اطلاع رسانی تصریح کرد و گفت: باید تبلیغات شهری و رسانه ای برنامه ریزی شود و دستگاه های پشتیبانی و خدماتی پای کار بیایند.
 
اقدام کمیسیون فرهنگی شورا برای جشن غدیر قابل تقدیر است
 
حجت الاسلام پور آرین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این جلسه با بیان چندین حدیث به بزرگی و اهمیت و فضائل عید غدیر پرداخت و گفت:در روایات و احادیث عید غدیر به صورت ویژه است و در این روز باید به اظهار سرور و شادمانی و فرح و شادمانی جمعی،برگزاری جشن،احسان و انفاق مهرورزی،شادمان کردن دیگران و..پرداخته شود.
 
وی همچنین از کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین ومدیریت شهری قزوین در موضوع برپایی این جلسه وهماهنگی برای برگزاری جشن غدیر در خیابان شهدا قدردانی کرد وگفت: امیدواریم با برنامه  ریزی های صورت گرفته شاهدبرپایی جشن فاخر خیابانی در روز عید غدیرباشیم.
 

 برنامه های متنوعی برای جشن غدیر پیش بینی شده است

در ادامه برجی مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین نیز درسخنانی با اشاره به اینکه در سال گذشته شورا وشهرداری قزوین اعتبار بالغ بر دو میلیارد و۳۰۰ میلیون تومان برای برنامه های دهه ولایت و روز عید غدیر هزینه کردند اظهار کرد:ضرورت دارد تا دستگاه ها و نهادهای مربوطه در شهر قزوین با تمام ظرفیت برای برگزاری جشن باشکوه غدیر پای کار باشند.
 
وی خاطر نشان کرد:برای جشن غدیر امسال نیز برنامه هایی ازقبیل برگزاری جشنواره خوشنویسی ،تجلیل از فعالان غدیر ،تجلیل از حافظان قرآن، برنامه موضوعی دهه ولایت، جشن بزرگ خیابانی،بازگشایی مجدد کتابخانه بانو ،گردشگری ۱۱۰۰ نفره سادات از مراکزتاریخی و گردشگری ،پویش جمع آوری اسباب بازی،رونمایی از کتاب خوشنویسی غدیر ،اجرای میدانی حکمتهای غدیر،سینما سیار در محلات ،برگزاری صد جشن محلی،پیش بینی گذر علوی،جشن پیاده روی خانواده در روز غدیر پیش بینی شده است .
 
برجی همچنین به برنامه های پیش بینی شده در مسیر خیابان شهدا در روز عید غدیر اشاره کرد  وافزود:برپایی استیج اصلی در خیابان شهدا، اجرای ورزشی باستانی،اجرای موسیقی، تئاترو استند آپ کمدی ،برپایی ابر بازی هابا رویکرد ورزش خانواده، بازیگاه کودک ،استیج غدیر خوانی،غرفه های فرهنگی،ایستگاه خوشنویسی،غرفه کودک،تصویرسازی واقعه غدیر،تریبون آزاد،حضور تن پوشهای عروسکی،اجرای سروداز جمله این برنامه در مسیر خیابان شهدا در روز عید غدیر است .
 
 آذین بندی ۲۰ محله شهر در جشن غدیر
 
در بخش دیگر این جلسه منجم مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نیز در سخنانی به بیان اقدامات پیش بینی شده این سازمان در رزو عید غدیر اشاره داشت و گفت:نصب ۲۵  هزار متر ریسه پارچه ای در دور رنگ ،نصب ۱۲۰۰ پرچم نصب و  ۶۰۰ کتیبه ، نصب ۵ عدد سازه نوری، اکران ویدئو پروژکتور در میدان مینودر،تزیینات داخلی میادین، فضاسازی ویژه در خیابان شهدا و اکران المان علی (ع) کمک به هیات ها و مساجد برای مناسب سازی غدیر،تبلیغات محیطی، ،آذین بندی ۲۰ محله در شهراز جمله اقدامات مهم این سازمان است .
 
وی همچنین برلزوم هم افزایی و پای کارآمدن سایر نهادها و دستگاهها و همچنین اصناف در خیابان شهدا برای برگزاری هر چه باشکوه تر جشن عید غدیر تاکید کرد.
پایان پیام/

تصاویر مرتبط