شنبه ۱۴۰۳/۰۳/۲۶

اولین رویداد ایده پردازی و فیلمنامه نویسی "کوک چهارم" در قزوین برگزار می شود

اولین رویداد ایده پردازی و فیلمنامه نویسی« کوک چهارم» با پذیرش 45 اثر ارسال شده در قزوین کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین؛  حسین برجی روز چهارشنبه در نشست خبری که در محل سازمان فرهنگی برگزار شد با تشریح مهمترین اقدامات فرهنگی برای ترویج حقوق شهروندی و افزایش شور و نشاط در جامعه اظهارداشت: رویکرد ما در این سازمان جلوگیری از پول پاشی های غیر منطقی و اجرای برنامه های فرهنگی و تاثیرگذار است که در این مسیر از حمایت شهردار محترم برخوردار بودیم تا جراحی لازم در برخی اقدامات گذشته صورت گیرد.

وی بیان کرد: برگزاری جشنواره ها با اهداف معین و مشخص و تعریف شده یکی از کارهای منطقی برای تقویت نشاط و شادابی معقول مردم و کاهش آسیب های اجتماعی بوده که در این راستا در سال گذشته پنج جشنواره مهم برگزار شد که امسال هم حداقل برگزاری ۱۰ جشنواره هدف گذاری شده است.

برجی تصریح کرد: با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و تولید محتوای فاخر بدنبال تاثیرگذاری هدفمند برای ارتقای مهارت و دانش شهروندان و خانواده ها هستیم تا بتوانیم مردم را با موضوعات مهم اجتماعی و خانوادگی آشنا کنیم تا واکنش مناسبی در مورد مسائل داشته باشند.

استقبال مطلوب کلانشهرها در اولین جشنواره "کوک چهارم"

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین یادآورشد: اولین جشنواره فیلم و عکس «کوک چهارم» سال گذشته با حضور 100 فیلم از هجده کلان شهر و 414 قطعه عکس از پانزده کلان شهر به دبیرخانه ارسال شد و امسال هم امیدواریم آثار خوبی را دریافت کنیم.

دومین رویداد ایده پردازی و فیلمنامه نویسی کوک چهارم در قزوین برگزار می شود

برجی بیان کرد: امسال رویداد ایده پردازی« کوک چهارم» در پنج محور: جلوه‌های اخلاق در شهر، کسب حلال و احترام به حقوق یکدیگر، رعایت انضباط اجتماعی، شور و نشاط در محله، حفظ محیط زیست شهری و حفظ اموال عمومی در دو بخش استانی و کلان شهرها توسط سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قزوین برگزار می شود.

وی اظهارداشت: در اوایل خرداد ماه سال جاری رزومه و سوابق 45 فیلم نامه نویس به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با نظر داوران تعداد 30 نفر از ایده پردازان انتخاب شده و از آنها دعوت کردیم تا در کارگاههای آموزشی و تخصصی شرکت کرده و در مسیر اهداف جشنواره هدایت شوند. 

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری قزوین یادآورشد: ایده پردازان منتخب به تعداد 11 نفر از تهران، 9 نفر از قزوین، 3 نفر از شیراز، 2 نفر از قم، 2 نفر از اردبیل، تعداد 2 نفر از کرج، 2 نفر از رشت، 2 نفر از گناباد، 3 نفر از سمنان و از شهرهای کرمانشاه، کرمان، ایلام، همدان، بندرعباس و زنجان هر کدام یک نفر برگزیده شدند.

برگزاری کارگاه دو روزه آموزشی

برجی اظهارداشت: از چهارشنبه کارگاههای آموزشی برای منتخبان رویداد آغاز شده و تا پنج شنبه ادامه دارد تا ایده ها و سناریوهای ارائه شده در محورهای جشنواره تبیین و تشریح شود و سپس تصمیم گیری در خصوص تبدیل ایده ها به اثر انجام می شود.

این مدیر فرهنگی افزود: همچنین در کنار استادان هنرمند در کارگاه آموزشی امسال از چند نفر از کارشناسان با تجربه شهرداری دعوت کردیم تا موضوعات را به صورت کاربردی برای هنرمندان تشریح کنند تا آثاری که تولید خواهد شد تاثیرگذار و مفید بوده و نتیجه بخش باشد.

برجی تصریح کرد: در کنار کارگاه آموزشی برای منتخبان یک «تورگشت» در شهر قزوین هم پیش بینی شده تا دیدگاه و شناخت مناسبی از مسائل شهری در ذهن ایده پردازان ایجاد شود و سناریوهای تهیه شده از کیفیت بهتری برخوردار شود.

وی بیان کرد: پس از این مراحل آثار توسط داوران مورد ارزیابی نهایی قرار گرفته و تصمیم خواهیم گرفت که سناریوها توسط چه کسانی به فیلم کوتاه تبدیل شود که در این مرحله تعدادی از سناریوهای شاخص خریداری شده و هزینه ساخت فیلم نیز توسط سازمان تامین و پرداخت خواهد شد.

اتمام پیام/

تصاویر مرتبط